728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

בעניין השלג דאשתקד

בעניין השלג דאשתקד
אילוסטרציה: pixabay

יפעת מחקרי מדיה: במהלך שנת 2017 גדל בחדות היקף הסיקור הפוליטי, השיח הכלכלי היה משני ונרשמה עליה בסיקור ענף התקשורת, שחווה אירועים משמעותיים

סדר היום התקשורתי ב- 2017 היה רווי בסיפורים גדולים שתפסו את כותרות העיתונים ומהדורות החדשות המרכזיות, וזאת בניגוד לשנה הקודמת בה הסיקור החדשותי התאפיין יותר בכיסוי שוטף ובפחות בפרשיות. כך עולה מנתונים שמפרסמת חברת יפעת מידע תקשורתי.

 

על פי יפעת מידע תקשורתי, מאפיין בולט של אירועי השנה שחלפה היה התמשכותם לאורך זמן, מגמה שגזלה מהתקשורת משאבים רבים, לעתים על חשבון דחיקת נושאים אחרים לשוליים.
חקירות ראש הממשלה ותכניות הדיור של שר האוצר כחלון הן דוגמאות לכך. הסיקור הפוליטי התרחב והקצין השנה, כאשר מחצית מהאירועים המובילים הם בעלי אופי פוליטי וסוקרו מזווית של ימין-שמאל.

 

מקור: יפעת מחקרי מדיה

 

שיח חדשות החוץ זינק אף הוא השנה בחדות, ועלה בהיקפו לעומת השנה שעברה ב-15%, בהשפעת הפוקוס התקשורתי חסר התקדים על טראמפ. למעט נושא הדיור, השיח הכלכלי היה משני השנה והמחאות שסוקרו בתקשורת (נכים, אמוניה, הדסה) היו חברתיות באופיין עם מיקוד נמוך ביוקר המחייה. הענף הסוער ביותר היה ללא ספק ענף התקשורת, שרשם עליה בסיקור של 20% לעומת השנה הקודמת. הענף עבר טלטלות גדולות הן במישור הפוליטי (פרשת מוזס, התאגיד, בזק) והן במישור המקצועי (שירותים ושחקנים חדשים).

 

השינוי המרכזי במפת המדיה השנה, לאחר סיומה של סאגת תאגיד השידור הציבורי, היה פיצול ערוץ 2 בחודש נובמבר. ניתוח מיוחד שערכו ביפעת, על בסיס נתוני הרייטינג של הוועדה למדרוג, בוחן את יחסי הכוחות בין הזכייניות ברצועות השונות חודשיים לאחר הפיצול.

 

מקור: יפעת מחקרי מדיה

 

השינוי בגזרת מהדורות החדשות הוא מינורי, כאשר חיבור של קשת ורשת מותיר על קנו את תמונת התחרות הקודמת, עם התחזקות קלה של חברת החדשות וחדשות עשר על חשבון כאן 11.

 

בניגוד לתכניות ריאליטי בהן רשת דומיננטית, בגזרת האקטואליה קשת מובילה בשלוש מתוך ארבע רצועות, כאשר ההובלה הבולטת ביותר היא לפני החדשות בזכות 'התכנית הכלכלית'.

 

ההובלה של רשת היא ברצועת הבוקר בה הקרב צמוד והפערים אף הצטמצמו עוד לאחרונה. גם 'הצנרת' מציגה נתוני צפייה נאים וצלחה היטב את המעבר.

 

ערוץ עשר אמנם נחלש באופן טבעי ברצועות רבות אבל המיתוג שלו חזק והוא מתאפיין בקהל יעד מעט שונה מזכייניות ערוץ 2 לשעבר – קהל בוגר ומשכיל יותר.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz