728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

פוליטיקה של מדיה חברתית

פוליטיקה של מדיה חברתית
אילוסטרציה: pixabay

האם צריכת חדשות פוליטיות במדיה החברתית מעשירה את הידע שלנו בתחום החשוב? מחקר חדש מגלה שממש לא - היא אף עשויה להזיק

השימוש במדיה חברתית לקבלת מידע בתחום הפוליטי אינו מסייע לקהל המשתמשים ללמוד דבר על התחום, המשמעותי לחיינו. כך עולה ממדיקה שערכו חוקרים מאוניברסיטת גוטנברג, שניתחו נתונים משני סקרים שנעשו בשלבים, עליהם השיבו בסך הכל למעלה מ-4,500 איש משוודיה.

 

על פי מאמר, שפורסם ב- journal Communication Research, בשני הסקרים, המשיבים התבקשו תחילה לספק מידע על הרקע שלהם ולענות על כמה שאלות ידע כללי. בשלבים הבאים של הסקרים שנערכו, נשאלו המשיבים שאלות חדשות שנוגעות להתפתחויות פוליטיות שאירעו מאז השלב הקודם של הסקר. אחד מהסקרים נערך במהלך תקופת הבחירות בשוודיה.

 

הסוקרים השוו את צריכת המדיה של המשיבים לכמות המידע החדש בתחום הפוליטי שלמדו בין שני שלבי הבדיקה.התוצאות היו חד משמעיות: בעוד שהשימוש בכל מדיה אחרת (טלוויזיה, עיתונים, רדיו ואתרי אינטרנט) היה במתאם לשיעור למידה גבוה של מידע פוליטי, השימוש במדיה חברתית לא הראה מתאם כזה. על פי מודלים סטטיסטיים מסויימים, לשימוש במדיה חברתית היה אף אפקט מזיק על הלמידה בתחום הזה.

 

עוד עלה מהבדיקה, כי לטלוויזיה יש את האפקט החיובי החזק ביותר בכל האמור להעשרת הידע של הנבדקים בנושאים פוליטיים. על פי מודלים סטטיסטיים מסויימים, לאתרי חדשות באינטרנט היה אף אפקט חיובי חזק יותר, במהלך תקופת הבחירות.

 

הממצאים מראים כי שימוש במדיה חברתית במטרה לעקוב אחר חדשות בתחום הפוליטי אינו יכול לפצות אל אי שימוש במדיה המסורתית, במובן של למידת מידע העולה מחדשות בתחום הפוליטי.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.