728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

מספר המנות בארוחת שחיתות

מספר המנות בארוחת שחיתות
אילוסטרציה: pixabay

מחקר: מידע על שערוריות פוליטיות נתפס ע"י צרכני תקשורת כחשוב יותר ומשפיע יותר על עמדות הציבור, כשהוא מוצג במסגרת סדרת כתבות בהמשכים

פרסום מידע על שערורייה פוליטית במסגרת סדרת כתבות יהיה בעל השפעה גדולה יותר על צרכני התקשורת, מאשר פרסום במסגרת כתבה בודדת. כך עולה מבדיקה שביצעו חוקרים מאוניברסיטת וינה, בקרב 171 סטודנטים.
 

כל המשתתפים בבדיקה קראו סיפור פיקטיבי על פוליטיקאי פיקטיבי שלקח שוחד, והתבקשו לספר מה הם חשבו על הפוליטיקאי לפני ואחרי שקראו את הסיפור. כל המשתתפים קיבלו בדיוק את אותו המידע, חלקם בכתבה אחת וחלקם בסדרת כתבות, שמנתה בין 2-5 מאמרים.
 

ככל שהמשתתפים צרכו את את אותו המידע במספר מאמרים גדול יותר, גישתם כלפי הפוליטיקאי הפיקטיבי השתנתה יותר לרעה.
 

החוקרים גילו שני מנגנונים באמצעותם שינתה הצגת הסיפור כסדרה בהמשכים את גישתם של המשתתפים. הם מדדו את משך הזמן בו קראו המשתתפים את המידע וגילו כי ככל שהמידע פורסם על פני יותר פרקים, המשתתפים השקיעו זמן כולל רב יותר בקריאתו. ככל שהמשתתפים השקיעו זמן רב יותר בצריכת המידע, הם תפסו אותו כחשוב יותר – לא רק לעיתונאים אלא גם לציבור הרחב. נמצא, כי החלוקה לפרקים הגבירה את תפיסת החשיבות של הסיפור, גם אם לא היה שינוי במהירות הקריאה של המידע.

 

ככל שהסיפור נתפס בעיני המשתפים כחשוב יותר, הם דיווחו כי הם חשבו עליו יותר, וככל שחשבו על הסיפור יותר, גברה דעתם השלילית על הפוליטיקאי המושחת.
 

החוקרים מציינים שעל עיתונאים לשים לב לכך ששימוש במנגנונים הללו לפרסום מידע על שערוריות פוליטיות, הגם שהוא נעשה משיקולים מעשיים, עלול להציג כלי תקשורת הבוחרים בהם כעוינים בצורה חריגה את הפוליטיקאים שעומדים במרכז הסיפור.
 


 

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
KE2017

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz