728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

טעמיה של עוגת הפרסום

טעמיה של עוגת הפרסום
אילוסטרציה.צילום: (Gustavo Devito, (CC BY 2.0

אמיר גיא, מנכ"ל משותף של משרד הפרסום אדלר חומסקי, על המשמעויות של הזינוק החד בנתח של הדיגיטל לעומת הטלוויזיה בתמהיל הפרסום

דו"ח שפורסם בשבוע שעבר צופה כי ב-2018 יירד – בפעם הראשונה – חלקה של הטלוויזיה בעוגת הפרסום בארה"ב אל מתחת לשליש – מ-33.9% ב-2017 ל-31.6% ב-2018. הדו"ח צופה, כי נתח הדיגיטל בעוגת הפרסום צפוי לצמוח ב-18.7% להיקף של 107.3 מיליארד דולר, לעומת היקף של למעלה מ-70 מיליארד דולר לטלוויזיה.
 

 להאזנה:>

 

 

אמיר גיא, מנכ"ל משותף של משרד הפרסום אדלר חומסקי, אומר כי המגמה העולה מהנתונים, מצביעה בעיקר על העליה בנתח הדיגיטל בעוגת הפרסום ופחות על ירידה בנתח של הטלוויזיה:
"הטלוויזיה לא יורדת. חלק מאוד גדול מהסכום הזה של הדיגיטל בארה"ב זה נטפליקס, הוּלוּ, אמזון וכו' – ומבחינתי כמפרסם זה פרסום בטלוויזיה. זה לא פרסום לטלוויזיה inline ברשתות – ABC, NBC וכו'. זה פרסום אחר בטלוויזיה, אבל מבחינת המפרסם, הפרסומאי והצרכן הסיטואציה היא אותה סיטואציה: יושב מול מסך טלוויזיה, רואה תכנית ובתוך תכנית יש פרסומת – וזה נספר כפרסום בדיגיטל.
 

"למפרסם מה שחשוב זה כמה אנשים רואים את הפרסומת. זה לא משנה מבחינת המפרסם אם הם מגיעים כרגע מהטלוויזיה, מהטלוויזיה הדיגיטלית או מיו-טיוב. התוכן בסופו של דבר הוא אותו תוכן, פרסומת טלוויזיה שנמצאת בתוך תכנית טלוויזיה. לכן, מבחינת המפרסם זה לא משנה.

 

"הפרסום בדיגיטל הולך ותופס נתח גדול, שעולה משנה לשנה. כל הפרסום, כל התוכן, יעבור בסופו של דבר לפלטפורמות הדיגיטליות. מבחינת רשתות וערוצי טלוויזיה inline – כמו למשל בארץ ערוצים 12,13, 10 וכו' – הם צריכם להערך לזה. זו מגמה שתיקח כמה שנים טובות – אבל זו בהחלט המגמה. צריך לזכור, שתמיד יש מקום גם לפרסום של inline – תכניות של רייטינג גבוה, של אירועי ספורט, של תכניות ריאלטי".
 

אמיר גיא. צילום: פייסבוק


 

האם צפוי גם שינוי בפרסומות?
"בהחלט. בטווח הקצר אנחנו נראה עליה מאוד גדולה בפרסומות וידאו, שמתאימות יותר לפלטפורמות דיגיטליות, כמו רשתות חברתיות או גוגל. רוב הצריכה של תוכן דיגיטלי מהסוג הזה היא בתנועה, במובייל. יש את החוק 70-20-10. 70 אחוז מהתוכן שנצפה בדיגיטל הוא ממש תוך כדי משהו אחר שאתה עושה, בדרך כלל בתנועה, או בישיבה כשאתה ממתין לאוטובוס כמה דקות – זה 20 אחוז. 10 אחוזים מהתוכן שנצפה הוא בנינוחות על הספה. לכן, רוב הסרטונים שמפיקים לערוצים האלה הם מאוד קצרים.

 

"מהפיכה יותר גדולה, אם אנחנו מסתכלים קדימה חמש ועשר שנים – הפרסומות כמו שאנחנו מכירים אותן ייעלמו לנו מהחיים. ככל שלאנשים יש יכולת לחסום פרסום שהם לא רוצים, הם יצרכו רק פרסומות מהסוג שהם רוצים.
 

"האדם הסביר, הפרסומת היחידה שהוא מוכן לראות היא או סופר קריאטיבית ומבדרת, או שהיא תוכן. למשל הסרט לגו, סרט מאוד מוצלח באורך מלא, שהוא כולו בעצם פרסומת, אבל לא נצרך כפרסומת. זה תוכן מאוד מושקע, עם סיפור מאוד יפה, ואנשים הלכו וראו אותו בצורה וולנטרית. אתה לא דוחף את הסרט לגו באמצע תכנית טלוויזיה. אנשים צריכים לרצות ללכת ולראות אותו. אני צופה שזה סוג הפרסום שישלוט בעתיד הרחוק. אנשים לא יהיו במקומות בהם ידחפו להם פרסום שהם לא רוצים לראות".

1 תגובה

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

1 תגובה

  • גבי וימן
    4 באפריל 2018 @ 6:29 pm, 6:29 pm

    רק פרסומות שירצו לראות? באמת? כבר היום עולה בקביעות החדרת פרסומות לתכנים על ידי אלגוריתמים שונים המזהים על פי התנועה שלנו ברשת את הנושאים בהם אנו מחפשים מידע או רוכשים. אבל "דחיפת" פרסומות כזו היא אינה מה שמתארת הכתבה כ"פרסומות שאנשים רוצים לראות". ממש לא.

    הגב

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz