728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

משבר שעשוי להוביל לצמיחה

משבר שעשוי להוביל לצמיחה
אילוסטרציה: pixabay

דרור גנות, מנכ"ל חברת ADiO, מסביר מדוע השינוי העמוק בהרגלי צריכת המדיה של הקהל הצעיר, שמלחיץ את כלי התקשורת המסורתיים, מהווה גם הזדמנות עבורם

תאגיד השידור הבריטי, ה-BBC, הודה בשבוע שעבר כי הוא מתמודד עם משבר אסטרטגי נוכח השינוי העמוק בהרגלי צריכת המדיה של הקהל הצעיר בממלכה המאוחדת, שמבלה זמן רב יותר בצפייה בנטפליקס מאשר בכל התחנות ושירותי התוכן השונים של BBC. מנתונים שפרסם תאגיד השידור שפועל כבר כמאה שנה, עולה כי ככל שהגיל צעיר יותר, היקף הצריכה של תכניו נמוך יותר.

 

"יש פה שינוי, אבל השינוי מתחיל בהרגלי הצריכה, בהרגלי ההאזנה שלנו – ולכן תחנות רדיו שכן יצליחו להתאים את עצמן לשינוי הזה, אני חושב שהן יגדילו את נתח השוק שלהן", אומר דרור גנות, מנכ"ל חברת ADiO, המספקת תשתיות שידור דיגיטליות מתקדמות לתחנות הרדיו ופלטפורמה לפרסום בשידורים בדיגיטל.

 

 

"כמו צריכת הוידאו, גם צריכת האודיו הופכת להיות הרבה יותר אינדבידואלית. זה האתגר הגדול של כל גופי השידור וכלי התקשורת, גם בפרינט – לא רק במדיה האלקטרונית – להתאים את התכנים לקהלים אליהם הם מכוונים".

 

לדבריו, לצד האיומים המשמעותיים על התחנות המסורתיות, ישנן גם הזדמנויות לצמיחה: "תחשוב איזה שאלות שואלים את עצמם היום מנהלי תחנות רדיו אזוריות. עד לא מזמן תחנת רדיו אזורית הייתה תחנה עם גבולות מאוד מאוד ברורים של משדר. העידן הדיגטלי מאפשר לי לשמוע, גם בתל אביב, כל תחנת רדיו מכל מקום אחר בארץ ובעולם. אפשר להסתכל על זה ממקום שהדיגיטל מאפשר לך דווקא לגדול. עכשיו השאלה, איך תעשה את זה תחת איומים גדולים ומלחיצים.

 

"אנחנו חברה שהוקמה לפני חמש שנים, הקמתי אותה עם השותף שלי כפיר נח, בגלל שזיהינו את תנועת המעבר של מאזינים לפלטפורמות הדיגיטליות. הבנו שיש כאן ערך. הבנו שאפשר לספק לתחנות הרדיו שירותים דיגיטליים מאוד מתקדמים, כמו שירותי מדידה, למשל. היום בדיגטלי הכל מדיד עד נקודת קצה הכי ברורה: כל מאזין איפה הוא נמצא ובאיזה מכשיר הוא מאזין.
 

"דבר נוסף, אנחנו מספקים לתחנות רדיו את מערכות הפרסום הדיגיטליות, שהן הרבה יותר מתקדמות. במערכת פרסום דיגטלית המפרסם רוכש פרסום מטורגט, הוא יכול להגיע ישירות לקהל המטרה שהוא רוצה להגיע אליו בקמפיין. לכן בדיגיטל תחנות הרדיו יכולות גם לייצר הכנסות. אני יכול להעיד שיש הכנסות. החברה שלנו גדלה ב-40% בשנה האחרונה. עכשיו אנחנו משווקים גם פרסום ברדיו דיגיטלי, גם פרסום פודקאסטים וממש לאחרונה גם בספוטיפיי".

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.