728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

"כתבות הנחזות אינפורמטיביות"

"כתבות הנחזות אינפורמטיביות"
אחד מהמוספים של המחלקה המסחרית בדה-מרקרצילום מסך

מנוי של דה מרקר מבקש לאשר את תביעתו נגד העיתון הכלכלי כתביעה ייצוגית: "מפרסם במוספים של המחלקה המסחרית כתבות הנראות כאילו הן מוסרות מידע מערכתי"

עו"ד תומר לוי, מנוי למגזין דה מרקר ולעיתון הארץ, הגיש אתמול (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לאישור תביעתו נגד העיתון הכלכלי – בטענה כי הוא "מפרסם כתבות מסחריות במוספים של המחלקה המסחרית שלו, הנראות כאילו הן מוסרות מידע מערכתי, וזאת ללא גילוי נאות לקוראים" -.כתביעה ייצוגית.

 

התובע מעריך נזקם של חברי הקבוצה (על פי הבקשה: "כל אדם אשר נחשף מבלי ידיעתו, לתכנים פרסומיים בעיתון דה מרקר.. ומבלי שניתן על כך גילוי נאות מבדל ומפורש") – בשלושה מיליון שקלים, לכל הפחות.

 

בבקשה, שהגישו עורכות הדין שרון ענבר פדלון וטלי לופו, נאמר כי התביעה עוסקת בהפרה בוטה ויסודית של חוק הגנת הצרכן ובהפרתו של תקנון האתיקה העיתונאית, "שעה שהמשיבה מפרסמת ומקדמת את ענייניהם של גורמים מסחריים, במוסף פרסומי ייעודי המתפרסם על- ידי המחלקה המסחרית של עיתון "דה מרקר" וכן באתר המרשתת שלה, תוך השתלת תכנים שיווקיים ופרסומיים, במסגרת כתבות הנחזות ככתבות בעלות מידע אינפורמטיבי מערכתי, וזאת מבלי ליידע את ציבור הקוראים מפורשות ובאופן מבדל, בניגוד לדין, כי המדובר בתוכן שיווקי – פרסומי, ובדרך זו מפיקה המשיבה טובת הנאה אדירה על חשבון אזרחי מדינת ישראל".

 

עוד נאמר, כי "ליבת הבקשה נוגעת בצורך החברתי-צרכני וכלכלי להביא למיגורה של תופעה שיטתית פסולה המאופיינת אצל ערוצי התקשורת השונים, המשלבים 'פרסומות סמויות' ללא גילוי נאות לציבור הקוראים".

 

על פי התביעה, לעיתון דה מרקר מחלקה מסחרית, אשר מפיצה מידי חודש (1-4 פעמים), מגזין או מוסף בנושאים שונים: "חדשנות טכנולוגית", "אקולוגיה", "מגזין ביו", "טיולים", "שיווק וקידום בעולם הדיגיטלי", "הייטק", "תחבורה", "עסקי היהלומיםוהתכשיטים בישראל" וכיוצ"ב.

 

נטען, כי "אותו מגזין או מוסף כאמור, המוצג כמסחרי- מערכתי, עמוס בסיקורים אוהדים ומקודמים. דרך מוסף זה מקבלים אותם ארגונים/ גופים מסחריים, רשויות מקומיות, בתי חולים, גופים ממשלתיים, אשר שמם מושא אותה כתבה – סיקורים ופרסומים חיוביים ואוהדים, המאפשרים להם לספר על מעשיהם, חזונם, שיתופי פעולה בינלאומיים, פתרונות חדשניים, פטנטים וטכנולוגיה והמביעים קול קורא לשיתוף פעולה כלכלי עמם".

 

עוד נטען, כי "ציבור הקוראים ו/או צרכני התקשורת, אינם מודעים לעובדה כי אין המדובר בכתבות אובייקטיביות, אלא שמאחורי המסרים הללו ניצב אינטרס מסחרי מיתוגי מקודם, אשר הופק בהשתתפות מימונית של גורם חיצוני, תחת המחלקה המסחרית של דה מרקר. אותו תוכן שיווקי- פרסומי, נטמע בתוך כתבות הנחזות אינפורמטיביות ונקיות, כאשר משולבים בהן גופים עסקיים- כלכליים, כל זאת, מבלי שנרשם תחת כותרות אותן ידיעות כי הן הופקו בידי המחלקה המסחרית של דה מרקר בהשתתפות מימונית של גורם חיצוני (תוך גילוי באשר לזהותו של הגורם המממן), וזאת על- מנת שהצרכן יכול לבצע אבחנה אוטונומית עוד בטרם עיונו במסרים השיווקים המוצגים לפניו".

 

טרם הוגש כתב הגנה.


&nbsp

&nbsp

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
KE2017

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz