728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

משקיעים בעתיד דיגיטלי

משקיעים בעתיד דיגיטלי
אילוסטרציה: pixabay

האם העיתונות המקומית מתקרבת אל קיצה? ממצאי מחקר, הבוחן את המעבר של העיתונות המקומית באירופה לדיגיטל, מגלים דווקא אופטימיות באשר להישרדותה

לקראת כנס שיתקיים בסוף השבוע בירושלים ויעסוק במעמדה של התקשורת המקומית בעידן הנוכחי, הציגה השבוע לשכת העיתונות הממשלתית, יוזמת האירוע, תוצאות סקר שנערך בקרב מאות עיתונאים ואנשי תקשורת בישראל ונועד לבחון את רמת הצריכה ומידת הרלוונטיות של התקשורת המקומית בישראל. על פי תוצאות הסקר, כ-80% מהנשאלים סבורים כי ישנו צורך בפעילות העיתונות המקומית בעידן הנוכחי. עם זאת כשליש מהנשאלים עדיין סבורים כי העיתונות המקומית לא תתקיים בעוד עשור.

 

אנשי המקצוע העוסקים בעיתונות מקומית באירופה, מתברר, מחזיקים בגישה הרבה פחות פסימית לגביי יכולתם לשרוד. הם משקיעים בעתיד דיגיטלי ובהסתגלות לצרכים של קוראיהם, בונים מחדש את חדרי החדשות שלהם ומגוונים את המודלים הכלכליים שלהם. כך עולה ממחקר חדש של מכון רויטרס ללימודי עיתונות.
 

מהמחקר, שנערך באמצעות ראיונות עם עורכים, כתבים ומנהלים מסחריים בכלי תקשורת מקומיים ואזוריים בצרפת, גרמניה, פינלנד ובריטניה, עולה כי התקשורת המקומית נותרה מוערכת ואמינה בעיני קהל צרכניה.

 


מהמחקר עולה כי התקשורת המקומית נותרה מוערכת ואמינה בעיני קהל צרכניה. כמו כלי תקשורת אחרים, גם הם מתחרים בפלטפורמות ההפצה, כמו גוגל ופייסבוק, על ההכנסות מפרסום – וזאת בשעה שהם נסמכים עליהן כדי להגיע לקהלים במרחב הדיגיטלי


 

עם זאת, המעבר מהדפוס לדיגיטל, מציב בפניהם אתגרים משמעותיים, כשכמה מכלי התקשורת הללו אולצו לסגור סניפים או להתמזג עם כלי תקשורת אחרים, במהלך חיפושיהם אחר מקורות הכנסה חדשים וקהלי יעד חדשים.
 

כמו כלי תקשורת אחרים, רוב כלי התקשורת הללו מתחרים גם בפלטפורמות ההפצה, כמו גוגל ופייסבוק, על ההכנסות מפרסום – וזאת בשעה שהם נסמכים עליהן כדי להגיע לקהלים במרחב הדיגיטלי.

 

על חשיבותן של חדשות מקומיות במרחב המקוון, אפשר ללמוד מהיוזמות האחרונות של פייסבוק וגוגל: פייסבוק החלה בניסוי של שירות בשם “Today In”, שיציע פיד עם חדשות מכלי תקשורת מקומיים ומידע על אירועים בסביבה. זמן קצר לאחר מכן, החלה חברת גוגל בניסוי של אפליקציה חדשה, ששמה Bulletin (עלון), שנועדה לאפשר למשתמשים להעלות בקלות סיפורים מקומיים, ברמת הקהילה.
 

קצב השינוי בחדרי החדשות המקומיות שונה בין המדינות שנבדקו, אך כל כלי התקשורת שנבדקו במחקר עדיין מתמקדים לצורך הכנסותיהם במוצרי הפרינט שלהם, לצד ההכרה שלהם בחשיבות המעבר לדיגיטל.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz