728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

המדיה החברתית כחרב פיפיות

המדיה החברתית כחרב פיפיות

מחקר: השימוש במדיה חברתית כחלק מעבודת מערכת החדשות מקובל רק כאשר הוא אינו עלול להוביל לפגיעה בזהות המותג של ארגוני החדשות ובערכו המסחרי

באוקטובר 2017 הכריז הניו יורק טיימס על מערכת קווים מנחים לשימוש שעושים עיתונאיו ברשתות החברתיות.

 

בהודעת הניו יורק טיימס נאמר אז, כי הכללים מדגישים את ההכרה של המערכת בתפקיד החשוב של הרשתות החברתיות בעבודה העיתונאית, אך הם קוראים לעיתונאים של הני"ט לנקוט במשנה זהירות ולהימנע מלהביע את עמדתם הפוליטית בנושאים אותם מכסה כלי התקשורת.
 

פורסם כי על פי הכללים, הפוסטים של עיתונאי הניו יורק טיימס ברשתות החברתיות לא יביעו עמדות מפלגתיות, לא יקדמו עמדות פוליטיות או מתמודדים במערכת הפוליטית, לא יכילו הערות פוגעניות ולא יכללו תכנים הפוגעים במוניטין העיתונאי של הארגון.

 

ממחקר שבחן את מדיניות המדיה החברתית של 17 ארגוני חדשות בארה"ב, בריטניה, קנדה ואוסטרליה – מתברר שהיחס האמביוולנטי של הניו יורק טיימס לשימוש ברשתות החברתיות, הוא נחלתם של כלי תקשורת רבים: הם מכירים בחשיבות הרבה של המדיה החברתית, אך חוששים מהנזק ששימוש לא מפוקח בה עלול לגרום להם.

 

מממצאי המחקר עולה כי השימוש במדיה חברתית כחלק מעבודת מערכת החדשות מקובל רק כאשר הוא אינו עלול להוביל לפגיעה בזהות המותג של ארגוני החדשות או לפגיעה בערכו המסחרי.

 

קווי מדיניות המדיה החברתית של ארגוני חדשות חושפים כמה מהנחות הבסיס שלהם לגבי תפקיד הניו-מדיה במסגרת גבולות חדר החדשות.

 

סקירת הקווים המנחים של הארגונים הללו, חשפה גישה לפיה יש לאמץ את השימוש במדיה חברתית, אם כי בזהירות. רק שני ארגוני חדשות לא הביעו כלל חשש מהשלכות שליליות שעלולות להיות לשימוש שנעשה במדיה החברתית, במסגרת עבודת המערכת.

 

החששות העיקריים שעלו, היו להיתפס כמוטים וכלא מדוייקים. העדר משוא פנים ועצמאות הופיעו כערכים מרכזיים. הנורמה העיתונאית השכיחה ביותר, שעלתה מסקירת מדיניות המדיה החברתית של ארגוני החדשות, היא מראית העין של העדר משוא פנים (הוזכרה במדיניות של תשעה ארגונים שנסקרו).

 

בכל האמור לגבי השימוש במדיה החברתית, המקצועי גובר על האישי. לרוב, הציפייה היא שהנוכחות האישית והמקצועית במדיה החברתית תנוהל באופן סימולטני. בארבעה ארגוני חדשות ההנחיה היא להדגיש את ההפרדה בין הנוכחות האישית והמקצועית ברשתות החברתיות.

 

שבעה מתוך ארגוני החדשות שמדיניות המדיה החברתית שלהם נסקרה, ציינו את התועלות ביצירת קשר ישיר עם קהל צרכני החדשות, לצד האיסור, למשל, על השתתפותם של אנשי המערכת ב"קטטות רשת".

 

בקווים המנחים לשימוש במדיה החברתית של ארבעה ארגוני חדשות הובעו, באופן ישיר או עקיף, איומי ענישה כלפי מי שיעשו שימוש לרעה במדיה החברתית.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה
KE2017

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz