728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

עיתונות עצמאית בתפוצה רחבה

עיתונות עצמאית בתפוצה רחבה
ארנסט-ז'אן פפאוט, מייסד שותף של De Correspondent. צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של De Correspondent

קרן השקעות של מייסד eBay, פייר אומידיאר, תממן השקת גירסה עולמית של אתר החדשות ההולנדי העצמאי De Correspondent, המבוסס על המנויים שלו

למעלה משנה לאחר שאתר החדשות ההולנדי העצמאי De Correspondent הכריז על תחילת פעילותו בארה"ב, במטרה ליישם את הצלחתו יוצאת הדופן בשוק גדול ומשמעותי, הוא הכריז אתמול על גיוס סכום של 950 אלף דולר מאומדיאר נטוורקס – קרן השקעות שהוקמה על ידי מייסד  eBay, פייר אומידיאר – למימון השקת הגרסה העולמית של האתר. בכך מסתכם המימון שגויס לצורך הנעת הפעילות הבינלאומית של De Correspondent ל -1.8 מיליון דולר.

 

De Correspondent עלה לאוויר בספטמבר 2013, לאחר גיוס המונים מוצלח בהיקף של 1.7 מיליון דולר ומוכיח מאז שאפשר לקיים מודל כלכלי בר קיימא לעיתונות דיגיטלית עצמאית. לאתר יש כיום למעלה מ -60 אלף מנויים בתשלום, עובדה שהפכה את המיזם לאתר החדשות מבוסס המנויים הגדול ביותר בהולנד.

 

המיזם מגדיר את את עצמו כסותרן (אנידוט) למהומת החדשות היומית. כתבי האתר אינם רודפים אחר הכותרות החדשותיות האחרונות, אלא עוסקים ב"סיקור ההתפתחויות המבניות שמעצבות את עולמנו". דבר נוסף שמייחד את המיזם, הוא מעורבותם של הקוראים בדיווח: העיתונאים באתר משתפים אותם ברעיונותיהם לכתבות ועושים שימוש נרחב בתובנות המבוססות על הידע האישי, המקצועי והאקדמי שלהם.

 


כתבי האתר אינם רודפים אחר הכותרות החדשותיות האחרונות, אלא עוסקים ב"סיקור ההתפתחויות המבניות שמעצבות את עולמנו". דבר נוסף שמייחד את המיזם, הוא מעורבותם של הקוראים בדיווח: העיתונאים באתר משתפים אותם ברעיונותיהם לכתבות ועושים שימוש נרחב בתובנות המבוססות על הידע האישי, המקצועי והאקדמי שלהם


 

כאתר הממומן ברובו על ידי המנויים שלו, De Correspondent מציע פלטפורמה משוחררת ממחויבויות לבעלי הון ולאינטרסים שלהם.

 

ארנסט-ז'אן פפאוט, מייסד שותף של המיזם, שניהל בעבר את האסטרטגיה הדיגיטלית של העיתון ההולנדי NRC Handelsblad, כתב אתמול לקוראי האתר כי המימון שגוייס יאפשר ל- De Correspondent להניע קמפיין שיווקי נרחב להשקת הגירסה הבינלאומית של האתר. את הקמפיין המתוכנן תוביל חברת Blue State Digital, שהובילה את הקמפיינים של ברק אובמה ב-2008 וב-2012, לצד חברת העיצוב ההולנדית Momkai, ממייסדי האתר ההולנדי.

 

פרופ' ג'יי רוזן מהתכנית ללימודי עיתונות דיגיטלית באוניברסיטת ניו יורק, משמש כיועץ לחברה. בשנה האחרונה De Correspondent שיתפו עמו פעולה בפרוייקט ה- Membership Puzzle, שנועד לבחון את הדרכים המיטביות לבנות ארגון חדשות שמבוסס על אמון הצרכנים שלו, וכיצד ליישם בצורה נכונה את הנסיון המצויין שצברו בהולנד בשוק התקשורת האמריקאי.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.