728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

ילדים ובע"ח גונבים את ההצגה

ילדים ובע"ח גונבים את ההצגה
צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של NTD Funniest

NewsWhip, המנטרת את מעורבותם של מיליארדי משתמשים בתכנים ברשתות החברתיות, מספקת מבט אל תוך הנתונים של סרטוני הוידאו המובילים בפייסבוק ב-2018

מיהם היוצרים של סרטוני הוידאו המובילים ברשת החברתית פייסבוק, מה אורכם הממוצע של הסרטים הללו? במה הם עוסקים ואילו רגשות הם מעוררים בקרב המשתמשים?

 

חברת האנליטיקה NewsWhip, המנטרת את מעורבותם של מילארדי משתמשים בתכנים המפורסמים ברשתות החברתיות, פרסמה בשבוע שעבר נתונים לגבי 100 סרטוני הוידאו המובילים בפייסבוק (לא קטעי וידאו בשידור חי) במהלך 2018, לאחר השינוי עליו הכריזה ענקית הרשתות החברתיות באלגוריתם שלה, שאמור להפחית את הנראות של תכנים ויראליים על גבי הפלטפורמה.

 

באופן מפתיע, הרוב המכריע של יוצרי סרטוני הוידאו המובילים בפייסבוק, הם לא אנשים או גופים מוכרים בקרב הציבור הרחב. רק שניים מהיוצרים ברשימת 100 סרטוני הוידאו המובילים במעורבות משתמשים הם גופים מוכרים כמו"לים מסורתיים: ABC News ו-Fox News.

 

השמות הנפוצים ביותר ברשימה הזו היו המפרסמים הויראליים: NTD Funniest, UNILAD, ידוענים כמו וויל סמית ונואם המוטיבציה ג'יי שטי – כולם הופיעו בה כמה פעמים.
 

העשירייה הראשונה של סרטוני הוידאו עם מעורבות המשתמשים הגבוהה ביותר בפייסבוק. מקור: NewsWhip


 

בבחינת אורכם של עשרת סרטוני הוידאו המובילים בפייסבוק, התברר שהם ארוכים בהרבה ממה שנהוג לחשוב שהוא משך הזמן האופטימלי – בין דקה לשתי דקות. מתברר ששבעה מתוף עשרת הסרטונים המובילים עד כה בפייסבוק ב-2018, ארכו יותר מ-3 דקות (ממוצע של 03:11 דק' בעשרת הסרטים המובילים).

 

הנושאים בהם עסקו סרטוני הוידאו הפופלאריים בפייסבוק מגוונים, אך עם זאת אפשר להבחין בנושאים משותפים שבולטים במידת העניין שהם מעוררים. ילדים ובעלי חיים, איך לא, גונבים גם פה את ההצגה, לצד סרטונים הקשורים באוכל ובטריקים ובעצות של "עשה זאת בעצמך".

 

נאומי המוטיבציה, גם הם מהווים חלק בולט מרשימת 100 סרטוני הוידאו המובילים ברשת החברתית, כאשר מי שבולט בז'אנר הזה הוא ג'יי שטי, שחמישה סרטוני מוטיבציה, מתוך 11 בקטגוריה, מגיעים מתוך עמוד הפייסבוק שלו.

 

רבים מסרטוני הוידאו של ילדים ובעלי חיים, המככבים ברשימת ה-100 המובילים, מתמקדים בלשמח את הצופים באמצעות "נחמדות" (cuteness). רבע מהסרטונים ברשימת המובילים הניעו רגש כזה בקרב הצופים. ארבעה סרטונים עוררו עצב, ו-15 עוררו צחוק.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz