728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

המסך הקטן עדיין גדול

המסך הקטן עדיין גדול
אילוסטרציה: pixabay

סקר המועצה לשידורי כבלים ולווין: צופי הטלוויזיה צופים יותר בשידורים ליניאריים ופחות ב-VOD. ‬‏אצל 88% מסך הטלוויזיה עדיין משמש המכשיר העיקרי לצפייה

צופי הטלוויזיה בישראל צופים יותר בשידורים ליניאריים ופחות ב-VOD. ‬‏אצל 88% מהם מסך הטלוויזיה עדיין משמש המכשיר העיקרי לצפייה. כך עולה מסקר הטלוויזיה לשנת 2018 של המועצה לשידורי כבלים ולווין.

 

ממצאים נוספים שעלו בסקר השנתי שנערך עבור המועצה לשידורי כבלים ולווין ע"י רפי סמית ואולגה פניאל מ"מכון סמית למחקר": 56% מהנשאלים בעד לחייב את ספקי הטלוויזיה לשדר באיכות HD; "שבאבניקים" היא הפקת המקור האהובה ביותר על צופי הוט; "פאודה" (העונה השנייה) היא הפק, המקור האהובה ביותר על צופי יס; רוב הציבור (65%) בעד החזרת המשחק המרכזי לשידור בחינם בערוצים הציבוריים; רוב ההורים (65%) מגבילים את צפיית ילדיהם לפי סיווג וסימון גילאי של תכניות; הורים טוענים שעל המדינה להגביר הפיקוח על שידורים לילדים ולמסד חינוך לצריכה נכונה של תקשורת בבתי הספר.

 

בסקר השתתפו 776 נסקרים, יהודים וערבים, המהווים מדגם מייצג של מנויי הטלוויזיה הרב-ערוצית בישראל (כולל הוט, יס, עידן פלוס, סלקום, פרטנר, נטפליקס או צלחת לווין פרטית)

 

למרות הפופולאריות העולה של הצפייה הנדחית (VOD), הערוצים הליניארים הם עדיין העוגן העיקרי של שידורי הטלוויזיה: כ-45% צופים בכל תוכניות הטלוויזיה או בחלק גדול מהן בזמן שהן משודרות, 27% מחלקים את הצפייה שלהם בין VOD לערוצים ליניאריים ורק 28% צופים ברוב או בכל התכניות לא בזמן בו הן משודרות, כלומר בצפייה נדחית.

 

כרבע מהנשאלים (25%) מנויים על אחת או יותר מחבילות ערוצי הספורט, ו-71% אינם מנויים כלל. 4% לא ידעו לענות אם יש להם מנוי. האחוז בקרב מנויי הוט (32%) גבוה יותר בהשוואה למנויי יס (26%). 73% מהמנויים על חבילות הספורט חושבים שהמחיר שהם משלמים ביחס לתמורה גבוה מדי, 21% חושבים שהוא הוגן ואיש לא חושב שהוא נמוך מדי. חשוב לציין כי 35% מהמנויים בחברות שאינן הוט ויס חושבים שהמחיר הוגן, לעומת 21% ממנויי הוט ו-12% ממנויי יס.

 

כ-65% מהנשאלים תומכים בהחזרת שידור המשחק המרכזי מליגת העל בכדורגל לטלוויזיה הציבורית בחינם, כפי ששודר בעבר ברשות השידור, ורק 4% מתנגדים. לשאלה האם צריך או לא צריך לחייב את גופי השידור להעביר את כל השידורים באיכות HD, טענו 56% כי יש לחייב לעומת 26% שטענו כי אין לחייב, ו-18% חסרי דעה בעניין.

 

עוד עולה מהסקר, כי בקרב מנויי הוט, הסדרה האהובה ביותר היא "שבאבניקים" עם ציון של 5.64 (במדרג של 1-7), כש-58% ממנויי הוט צפו בסדרה. למקום השני הגיעה העונה השנייה של "מטומטמת" עם ציון 4.86 וצפו בה 50% מהמנויים.

בקרב מנויי יס, הסדרה האהובה ביותר הייתה העונה השנייה של "פאודה" עם ציון 6.11 (הציון הגבוה ביותר בסקר) ו-68% מהמנויים שצפו בה. במקום השני נמצאת "כבודו" עם ציון 5.18 ו-39% מהמנויים שצפו בסדרה, ובמקום השלישי העונה החדשה של "השוטר הטוב" עם ציון 4.9 ו-53% מהמנויים שצפו בסדרה.

 

מבין הנשאלים שיש בביתם ילדים מתחת לגיל 18, 65% מתחשבים בסיווג הגילאי שצמוד לתכניות הטלוויזיה בניהול הצפייה של ילדיהם, ו-35% לא מתחשבים בו. רק 31% מהצופים הללו עושים שימוש בקוד בקרת הורים (המאפשר חסימת צפייה על פי תשלום או סיווג גילאי), ו-69% לא עושים בו שימוש.

 

לשאלת מידת הפיקוח של המדינה על תכניות הטלוויזיה לילדים, 44% טענו כי אין די פיקוח, 25% טענו כי קיים פיקוח במידה נכונה ורק 4% טענו כי יש יותר מדי פיקוח על שידורי הילדים. במדינות המערב מלמדים במערכת החינוך כיצד לצרוך באופן נכון וביקורתי את כלי התקשורת, הנסקרים נשאלו האם לדעתם יש צורך בתכנית כזאת גם בישראל. כ-76% טענו כי יש להכניס תכנים כאלו לתכנית הלימודים, ו-12% טענו כי אין לעשות כן.

 

כ-52% מהמנויים לטלוויזיה הרב ערוצית מרוצים במידה מועטה או כלל לא מרוצים מהתמורה עבור התשלום לספק הטלוויזיה (מתוכם 70% ממנויי הוט ו-51% ממנויי יס), ו-48% מרוצים במידה רבה או מידה רבה מאוד מהתמורה (30% ממנויי הוט ו-49% ממנויי יס). נתון מעניין הוא שדווקא בקרב החברות החדשות, רק 27% כלל לא מרוצים או מרוצים במידה מועטה, ולא פחות מ-73% מרוצים במידה רבה או רבה מאוד.

 

לשאלה כמה המנוי מעריך שהוא משלם בהשוואה למנויים אחרים, שאלה שנועדה לבחון את מדיניות שקיפות המחירים שהמועצה הנהיגה החל מ-2016, כ-33% מעריכים שהם משלמים יותר מאשר למנויים אחרים (35% בהוט ו-30% ביס), 41% מאמינים שהם משלמים כמו מנויים אחרים (39% בהוט ו-44% ביס) ורק 11% מאמינים שהם משלמים פחות בהשוואה למנויים אחרים (14% בהוט ו-17% ביס). כ-57% מודעים לאפשרות להתלונן על ספק הטלוויזיה שלהם אצל המועצה לשידורי כבלים ולווין, ו-43% לא מודעים לאפשרות זאת.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz