728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

ערוץ 10 יפעיל את ערוץ הכנסת

ערוץ 10 יפעיל את ערוץ הכנסת

בחברת החדשות, המפעילה את הערוץ מיום הקמתו ב־2004, שוקלים לעתור לפסילת המכרז: "מועצת הכבלים והלווין איבדה את סמכותה המקצועית"

בדיון שקיימה היום (חמישי) מועצת הכבלים והלווין, היא בחרה בחברת RGE, המחזיקה בערוץ 10 לזוכה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת.

 

לפני שנה, במאי 2017, בחרה מועצת הכבלים והלוויין בהצעה של ערוץ 20 להפעלת ערוץ הכנסת, שהיה אמור לעבור מידי המפעילה הנוכחית, חברת החדשות, בסוף יולי 2017.
 

למכרז ערוץ הכנסת ניגשו חברת החדשות, קבוצת RGE (ערוץ 10) וקבוצה נוספת בראשות תיא תקשורת. זכיית ערוץ 20 במכרז עוררה סערה רבה מצד המתחרים האחרים, שטענו לכשלים מהותיים במכרז. בחברת החדשות, שמפעילה את ערוץ הכנסת מיום הקמתו ב־2004, עתרו לבג"ץ, ולעתירה הצטרפו קבוצת RGE, שהגיעה למקום השני במכרז וערוץ 20.

 

ב-19 ביולי 2017 הורה בג"ץ על מתן צו ארעי העוצר את זכיית ערוץ 20 במכרז ומורה כי חברת החדשות תמשיך להפעיל את ערוץ הכנסת.

 

בדצמבר 2017 פסלה מועצת הכבלים והלווין את זכיית ערוץ 20 במכרז להפעלת ערוץ הכנסת, לאחר שהפרקליטות הודיעה כי אינה מתכוונת להגן בבג"ץ על החלטותיה הקודמות של המועצה, וזאת מכיוון שהתכנית העסקית של ערוץ 20 אינה הולמת את פרק התוכן.

 

בפברואר השנה דחה בג"ץ את עתירות ערוץ 20, קבוצת RGE וחברת החדשות והורה למועצת הכבלים והלוויין להמשיך בבדיקת הצעתה של RGE במכרז ערוץ הכנסת. בנוסף, בג"ץ הותיר על כנו את הצו הארעי שניתן ביולי 2017.

 

במכתב ששלח לאחר הכרעת בג"ץ מנכ"ל ערוץ הכנסת של חברת החדשות, אורי פז, הוא דרש ממועצת הכבלים והלווין לבטל את המכרז לבחירת המפעיל לערוץ הכנסת. לחילופין, הוא דרש לתקן את הניקוד של חברת החדשות במכרז האמור ולהכריז עליה כזוכה ולפסול את הצעת ערוץ 10, בגלל הפגמים שלטענתו נפלו בה.

 

היום, כאמור, בחרה מועצת הכבלים והלווין בחברת RGE לזוכה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת.

 

"חברת RGE מברכת את המועצה לשידורי כבלים ולוויין על קבלת החלטה נכונה לבחור בה כמפעילת ערוץ הכנסת", מסרה היום החברה בתגובה. "אנו מודעים לכובד האחריות שמוטלת עלינו ומשוכנעים כי כבר בקרוב נעמיד ערוץ אטרקטיבי אמין וחדשני שישרת נאמנה את הציבור".

 

מחברת החדשות נמסר בתגובה: "מועצת הכבלים והלווין איבדה את סמכותה המקצועית ונשקול לעתור שוב לפסילת המכרז כולו – כפי שפעלנו לאורך כל הדרך. חוות דעת חיצונית של יועץ שנשכר על ידי המועצה מצאה כשלים מהותיים בהצעת RGE.
"תמוה בעינינו שמועצת הכבלים והלווין בראשות יפעת בן חי שגב בוחרת להתעלם ולהכשיר הצעה בעייתית. חברת החדשות הייתה זו שחשפה והתריעה על כשלים ופגמים מהותיים שנפלו במכרז שערכה מועצת הכבלים והלווין לבחירת מפעיל ערוץ הכנסת – קביעות אשר התקבלו על ידי בית המשפט והובילו לפסילת הצעת ערוץ 20. לאחר מכן התרענו על פגמים מהותיים שנפלו בהצעת RGE ותמכנו זאת בחוות דעת כלכלית של חברת הייעוץ תאסק, אשר העברנו לעיון המועצה כבר לפני זמן רב.
 
"אנו ממתינים לקבלת הנימוקים של החלטת המועצה ולאחר שנבחן אותם נחליט על המשך צעדינו".

 

ממועצת הכבלים והלווין נמסר כי "המועצה דנה היום במכרז ערוץ הכנסת. לאחר סיכום הדיון והודעה לצדדים נוציא הודעה מסודרת לציבור".

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz