728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

"נושאים חמים" לשעבר

"נושאים חמים" לשעבר
אילוסטרציה: pixabay

חברת פייסבוק הודיעה כי תסיר מאתרה את מדור ה-Trending, שנועד להציף את הסיפורים הפופולאריים ברשת החברתית, באופן שמותאם אישית למשתמשים

חברת פייסבוק הודיעה בסוף השבוע (שישי) כי היא תסיר בשבוע הבא מאתרה את מדור "הנושאים החמים" (Trending) אשר ממוקם כיום בכמה מדינות בחלקו העליון של הדף הראשי של האתר.
 

אלכס הרדימן, מנהל מוצרי החדשות של הרשת החברתית, כתב בפוסט בבלוג של החברה כי "השירות היה זמין רק בחמש מדינות, והיווה רק 1.5% מסך התנועה שהופנתה מהאתר שלנו אל אתרי חדשות", עוד כתב, כי לאחר מחקר מעמיק שערכה החברה בנושא, "ראינו שהמשתמשים פחות ופחות מתעניינים בו".

 

מדור "הנושאים החמים" החל לפעול ב-2014 ונועד, כך על פי החברה, להציף את הסיפורים הפופולאריים ברשת החברתית, באופן שמותאם אישית למשתמשים ומבוסס על מספר גורמים.

 

מדובר בנדל"ן רשת איכותי שתכניו לא היו מבוססים רק על פעולה אוטומטית של אלגוריתמים, אלא גם על עבודה "ידנית" של "אוצרי חדשות" שקובעים מה יכנס לרשימה ה"לוהטת".
 

הפיצ'ר של פייסבוק הפך לשנוי במחלוקת לאחר שבמאי 2016, פורסם כי עובדים בפייסבוק מנעו כמעשה שגרה פירסום סיפורים חדשותיים בעלי עניין לקוראים ימנים-שמרנים. כך אמר לאתר חדשות הטכנולוגיה גיזמדו עיתונאי לשעבר, שהועסק בפרוייקט.

 

כתוצאה מן הפרשה, הודיע מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד החברה, כי אלגוריתמים יקבעו את התוכן שיופיע, ולא צוות של עובדים כפי שהיה עד אז.

 

ההחלטה להסיר כבר בשבוע הבא את מדור ה- Trending, מתחברת לשינויים שהכניסה פייסבוק באופן הצגת התכנים בפיד החדשות של משתמשיה. מינואר השנה שונה האלגוריתם כך שיופיעו יותר תכנים מקרובי משפחה וחברים ופחות תכנים של חברות ומפרסמים.

 

"אנשים אומרים לנו שהם רוצים לקבל מידע על מה שמתרחש מסביבם", כותב הרידמן. " אנחנו מחוייבים להבטיח שהחדשות שאנשים צורכים בפייסבוק הן באיכות גבוהה ואנו משקיעים בדרכים למשוך תשומת לב בדרך טובה יותר לחדשות מתפרצות, כאשר הן חשובות ביותר".

 

כך, בניסוי שעורכת החברה בחודשים האחרונים עם 80 אתרי חדשות בצפון אמריקה, דרום אמריקה, אירופה, הודו ואוסטרליה, הם מאפשרים להם להוסיף תווית של "חדשות מתפרצות" לתכנים רלוונטיים – Breaking News Label.
 

ניסוי נוסף שהחברה עורכת הוא ב-"Today In", פיצ'ר שמציע מעין פיד מקומי עם חדשות מכלי תקשורת מקומיים, מידע על אירועים בקרבת מקום, הודעות חירום מהרשויות ועוד.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz