728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

חדשות טובות לתעשיית החדשות

חדשות טובות לתעשיית החדשות

דו"ח החדשות הדיגטליות של מכון רויטרס ללימודי עיתונות: נבלמה מגמת העליה בהפצת חדשות וצריכתן במדיה החברתית; עליה במספר המנויים המשלמים על תוכן מקוון

מגמת העליה של השנים האחרונות בצריכת והפצת תוכן באמצעות מדיה חברתית נעצרה – ואף נמצאת בנסיגה, במקביל לעליה במספר המנויים המשלמים על תוכן דיגטלי במספר מדינות. כך עולה מדו"ח החדשות הדיגיטליות של מכון רויטרס ללימודי עיתונות באוניברסיטת אוקספורד לשנת 2018 – דו"ח שנתי, המבוסס על מחקר של נתוני צריכת חדשות דיגטליות בקרב 74 אלף נסקרים מכ-37 מדינות בחמש יבשות.

 

השימוש במדיה החברתית לצריכת והפצת חדשות החל לרדת במספר שווקי מפתח – לאחר שנים של עלייה מתמשכת. מדובר בירידה של 6% בארה"ב, ובירידות גם בצרפת ובבריטניה – שמקורה בירידה ספציפית בגילוי והפצה של חדשות בפייסבוק.

 

באותה עת, מוסיפה להיות עליה בשימוש באפליקציות של מסרים מיידיים להפצה ולצריכה של חדשות מקוונות. על פי ממצאי המדגם, כמחצית ממשתמשי וואטסאפ עושים באפליקציה שימוש לצריכת והפצת חדשות – במלזיה (54%) וברזיל (48%) – וכשליש בספרד (36%) ובטורקיה (30%).
 

בכל המדינות שנבדקו, מידת האמון הממוצעת בחדשות נותרה יציבה יחסית (44%), כשמעט יותר ממחצית מהנשאלים (51ֵ%) אמרו שהם נותנים אמון בכלי התקשורת מהם הם צורכים את החדשות בדרך כלל. בניגוד לכך, 34% מהנסקרים אמרו כי הם סומכים על החדשות שהם צורכים באמצעות חיפוש ומעט פחות מרבע (23%) אמרו כי הם סומכים על החדשות שהם מוצאים ברשתות החברתיות.

 

למעלה ממחצית הנסקרים (54%) מביעים דאגה לגבי השאלה מה אמת ומה לא בחדשות שהם צורכים באינטרנט. שיעורים גבוהים נרשמו במדינות עם קיטוב פוליטי המשולב בשימוש משמעותי במדיה חברתית – מדינות כברזיל (85%), ספרד (69%) וארה"ב (64%). שיעורים נמוכים נרשמו בגרמניה (37%) ובהולנד (30%) – שם בבחירות האחרונות לא היה על הפרק השימוש בתכנים מזוייפים.

 

Join us live from Edelman UK as Ed Williams chairs the launch of the 2018 Digital News Report from Reuters Institute for…

Posted by Edelman on Thursday, June 14, 2018

 

מהדו"ח עולה, כי ישנו תיאבון ציבורי מסויים להתערבות ממשלתית למניעת חדשות מזוייפות – במיוחד באירופה (60%) ובאסיה (63%). לעומת זאת רק ארבעה מתוך עשרה אמריקאים (41%) סבורים שעל הממשלה לעשות יותר בסוגיה זו.

 

המספר הממוצע של אנשים המשלמים עבור חדשות מקוונות עלה בהרבה מדינות, עם עליות משמעותיות בנורווגיה (4%), שוודיה (6%) ופינלנד (4%). בכל המדינות הללו יש מספר מועט של מו"לים העושים שימוש במגוון אסטרטגיות של חומות תשלום. אולם בשווקים מורכבים ומרובי שחקנים, יש עדיין מו"לים רבים המציעים חדשות מקוונות בחינם.

 

העלייה המשמעותית של השנה שעברה במספר המנויים המשלמים בארה"ב נמשכת, כאשר מנויים המשלמים באמצעות תרומה היא אסטרטגיה חלופית משמעותית, לצד ארה"ב גם בספרד ובבריטניה. סוג התשלום הזה מקושר לעמדה פוליטית (שמאל) ובא בעיקר מאנשים צעירים.
 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.