728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

"לא נפל פגם מהותי"

"לא נפל פגם מהותי"

בג"ץ דחה את העתירות בעניין המכרז להפעלת שידורי ערוץ הכנסת. לאחר 14 שנים בהן הפעילה חברת החדשות את הערוץ, תחליף אותה חברת RGE בתחילת אוגוסט

בג"ץ דחה הבוקר (חמישי) את העתירות הגישו ערוץ 20 וחברת החדשות נגד החלטת מועצת הכבלים והלוויין בעניין המכרז להפעלת שידורי ערוץ הכנסת.

 

עתירה אחת נסבה על פסילת ההצעה שזכתה לניקוד הגבוה ביותר במכרז, והעתירה השנייה נסבה על בחירת מועצת הכבלים והלווין בהצעה של חברת ערוץ 10 כנסת ישראל (RGE) , שזכתה במקום השני בניקוד ההצעות.

 

"המכרז להפעלת ערוץ שידורי הכנסת הגיע לקו הסיום לאחר תהפוכות ותלאות, ולאחר שאסף בדרכו מספר עתירות", כתב בהכרעתו השופט יצחק עמית. "הצעתו של ערוץ המורשת הוכרזה פעמיים כזוכה, אך לסופו של יום נפסלה על-ידי המועצה, והצעת ערוץ 10 הוכרזה כהצעה הזוכה".

 

"ככל שהעמקנו חקר בטענות הצדדים, וככל שדרשתי ונכנסתי לבחינת המסמכים והמספרים, כך התחזקה דעתי כי יש לחזור לנקודת המוצא לפיה בית המשפט אינו יושב כוועדת מכרזים עליונה. הדברים נכונים בפרט כאשר מדובר בניקוד של מכרז מורכב, שנמצא בליבת שיקול הדעת המקצועי של המועצה בשבתה כוועדת מכרזים, ובמיוחד משנסתייעה הוועדה במומחים מטעמה. באספקלריה זו של ביקורת שיפוטית מצאתי כי לא נפלו בהחלטת הוועדה 'מריעין בישין' של המשפט המנהלי ולא נפל פגם מהותי העומד בניגוד לדיני המכרז הציבורי".

 

"אשר על כן", כתב השופט עמית, אמליץ לחברי לדחות את שתי העתירות".

השופטים ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף הסכימו לפסיקתו של השופט עמית.

 

בתחילת החודש עתרה חברת החדשות לבג"ץ בבקשה שיורה על ביטול זכייתה של חברת ערוץ 10 כנסת ישראל (RGE) בהפעלת ערוץ הכנסת נוכח פגמים מהותיים בהצעתם והכרזה על חברת החדשות כזוכה במכרז. לחילופין, ביקשה חברת החדשות, המפעילה את הערוץ מיום הקמתו ב־2004, כי יורה על ביטול המכרז לנוכח הפגמים בהתנהלות ועדת המכרזים.

 

חברת החדשות ביקשה בעתירתה לתת צו ביניים, אשר יורה על הקפאת תוצאות המכרז וימנע את העברת ההפעלה של הערוץ מחברת החדשות לידי חברת ערוץ 10 כנסת ישראל בע"מ, המיועדת לסוף החודש הזה – וזאת עד להכרעה בעתירה.

 

בדיון שקיימה בסוף חודש מאי השנה מועצת הכבלים והלווין, היא בחרה בחברת RGE, המחזיקה בערוץ 10 לזוכה במכרז להפעלת ערוץ הכנסת.

 

כשנה לפני כן, במאי 2017, בחרה מועצת הכבלים והלוויין בהצעה של ערוץ 20 להפעלת ערוץ הכנסת, שהיה אמור לעבור מידי המפעילה הנוכחית, חברת החדשות, בסוף יולי 2017. למכרז ערוץ הכנסת ניגשו חברת החדשות, קבוצת RGE (ערוץ 10) וקבוצה נוספת בראשות תיא תקשורת. זכיית ערוץ 20 במכרז עוררה סערה רבה מצד המתחרים האחרים, שטענו לכשלים מהותיים במכרז. בחברת החדשות, שמפעילה את ערוץ הכנסת מיום הקמתו ב־2004, עתרו לבג"ץ, ולעתירה הצטרפו קבוצת RGE, שהגיעה למקום השני במכרז וערוץ 20.

 

ב-19 ביולי 2017 הורה בג"ץ על מתן צו ארעי העוצר את זכיית ערוץ 20 במכרז ומורה כי חברת החדשות תמשיך להפעיל את ערוץ הכנסת. בדצמבר 2017 פסלה מועצת הכבלים והלווין את זכיית ערוץ 20 במכרז להפעלת ערוץ הכנסת, לאחר שהפרקליטות הודיעה כי אינה מתכוונת להגן בבג"ץ על החלטותיה הקודמות של המועצה, וזאת מכיוון שהתכנית העסקית של ערוץ 20 אינה הולמת את פרק התוכן.

 

בפברואר השנה דחה בג"ץ את עתירות ערוץ 20, קבוצת RGE וחברת החדשות והורה למועצת הכבלים והלוויין להמשיך בבדיקת הצעתה של RGE במכרז ערוץ הכנסת.

 

"לאורך כל הדרך האמנו בזכייתנו", נמסר בתגובה מחברת RGE. "הגשנו את ההצעה הטובה והאמינה ביותר ואנו שבים ומבטיחים להביא לציבור את הערוץ האיכותי, האטרקטיבי והמתקדם ביותר".

 

מחברת החדשות נמסר בתגובה: "בפסק הדין שניתן היום בית-המשפט העליון קבע כי בהצעת ערוץ 10 שזכתה במכרז נפלו פגמים כאלה ואחרים (סעיף 41 לפסק הדין). אנחנו סברנו שלא ראוי שערוץ הכנסת, שהוא ערוץ ציבורי הממומן מכספי ציבור, יופעל על בסיס הצעה פגומה. בית המשפט החליט שלא להתערב בהחלטת ועדת המכרזים ואנו כמובן מכבדים זאת. אנו גאים בערוץ הכנסת שהקמנו יש מאין לפני 14 שנה, אשר הפך תחת ידינו לאות ומופת לערוץ פרלמנט בקנה מידה עולמי".


 

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.