728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

קישורים ריקים

קישורים ריקים
אילוסטרציה: pixabay

בית משפט השלום בתל אביב: בעל עסק לבניית אתרים שלא עמד בהסכם לקדם את אתר האינטרנט של חברה מסחרית, יפצה אותה ב-50 אלף שקל

בעל עסק לבניית אתרים שהתחייב לבנות אתר עבור חברה מסחרית, אך לא תרם לקידומו של אתר כפי שהתחייב, יפצה את החברה בסך 50 אלף שקל. כך קבע באחרונה בית משפט השלום בתל אביב.

 

בתחילת 2013 התקשרה חברת מרפאות סילוטק (ישראל), העוסקת במכירת מוצרים הומיאופטיים, עם כפיר ונונו, בעל עסק לבניית אתרים, כדי שיבנה עבורה אתר ויקדם אותו במנועי החיפוש וזאת, בעקבות המלצות שהחברה קיבלה עליו. החברה סיכמה עם ונונו כי עבור הקמת האתר הוא יקבל כ-40 אלף שקל. לאחר מכן החברה חתמה עמו הסכם נוסף לקידום האתר בגוגל וברשתות החברתיות.

 

ואולם באפריל 2014 החברה הגישה תביעה נגד ונונו, באמצעות עו"ד אביב אילון, שבה טענה כי למרות שהיא השקיעה משאבים לא מבוטלים, ונונו ביצע קידום רשלני של האתר, שלא תרם לצרכיה ויתרה מכך – אופן קידומו ברשת על ידי הנתבע גרם לה נזק. לטענתה, לו ידעה כי זו תהיה תוצאת ההתקשרות עם ונונו, לא היתה מתקשרת עמו מלכתחילה. עוד טענה החברה כי הנתבע הציג לה מצג שווא לפיו הוא מומחה בקידום אתרים, ובכך הפר את חובתו כלפיה לנהוג בתום לב במשא ומתן וכי למעשה הוא לא קיים את התחייבותו לפי ההסכם.

 

החברה ביקשה מבית המשפט שיפסוק לה החזרה של מלוא התשלומים שהיא שילמה לנתבע בסך 107,670 שקל בצירוף סכום נוסף בסך 142,330 שקל בגין נזקים שנגרמו לה בשל פעולותיו של הנתבע, ובסך הכל הסתכמה התביעה בכ-250 אלף שקל.

 

מנגד, ונונו טען, באמצעות עוה"ד דורון רוזנברג ונעמה שאוה, שהוא פעל בשקידה ראויה להקמת האתר וכל פעולותיו היו בתיאום מלא עם המנכ"ל ריקרדו קדרון. לדבריו, עבודתו כללה אלמנטים רבים ובוצעה בשלבים בהם התאמת תוכנו של האתר למנועי החיפוש, ביצוע אופטימיזציה לאתר וכן קידום אורגני של האתר, כאשר לא ניתן לעבור משלב אחד למשנהו מבלי שהסתיים שלב קודם בתהליך. לטענתו, העיכוב בעבודה נבע מכך שהתעוררו תוך התהליך דרישות מרובות נוספות מצד החברה, שהופנו אליו חדשות לבקרים.
 

עוד טען ונונו שכבר לאחר ארבעה חודשים מתחילת עבודתו החל מנכ"ל החברה לדבר על כישלון עבודתו, כנראה כתירוץ להפסקת ההתקשרות ביניהם וכדי לחמוק מלשלם לו עמלות בגין מכירות דרך האתר שהוא בנה. לפיכך הוא הגיש נגד החברה תביעה נגדית בסך 117 אלף שקל, שהם יתרת התמורה שלא שולמה לו על פי החוזה ובגין עמלות מכירה באמצעות האתר שהוא לא קיבל. לטענתו, החברה היא זו שהפרה את ההסכם ועליה לפצותו על כך.

 

השופט אביים ברקאי קיבל חלקית את התביעה של חברת מרפאות סילוטק (ישראל). הוא ציין כי אף שלטענת התובעת האתר שונונו בנה עבורה לא התאים לצרכיה, היא החליטה להמשיך בקשר העסקי עמו ואף התקשרה עמו בשני הסכמים חדשים בנוגע לקידום עסקי של אתר האינטרנט ברשת. לדבריו, עובדה זו מחלישה את טענת החברה לחוסר התאמה של האתר לצרכיה. עם זאת השופט ציין שהנתבע הציג לחברה מצג שלפיו ביצע עבודת קידום מרובה, בעוד שבפועל הוא יצר אלפי קישורים לא רלוונטיים משרת לא פעיל לאתר החברה, מה שפגע בקידום במקום לתרום לו. זאת, כשלפי העדויות היו דרכים אחרות, פשוטות ואפקטיביות יותר ליצירת קישורים מקדמים לאתר.

 

השופט הוסיף כי באופן תמוה הנתבע לא קידם את המילה "הומאופטיה" או מושגים אחרים הקשורים בתחום, אף שברור לו כי אלו מילות המפתח שהיה עליו להתמקד בהן, כדי שייעשה קישור בין אתר החברה לבין הגולשים שמתעניינים בתחום ומחפשים אותו בגוגל. "שוכנעתי כי יצירת הקישורים הריקים המובילים מאתר אחד למשנהו אינם מועילים לקידום האתר ואף עלולים לפגוע בקידומו", הוא קבע.
 

בנסיבות אלה, קבע השופט, הנתבע הפר את ההסכם לקידום האתר ואינו זכאי למלוא התמורה עבור עבודתו וגם לא לתשלום עמלות על מכירות מקוונות ונדחית גם תביעתו הנגדית, שבה טען לקיומם של מניעים זרים להפסקת ההתקשרות עמו. תביעת החברה נגדו התקבלה רק בחלקה, מכיוון שהיא לא הוכיחה שנרגמו לה בפועל הפסדי מכירות.

 

השופט פסק שונונו יפצה את החברה ב-33 אלף שקל בנוסף להוצאות המשפט בסך 20 אלף שקל.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz