728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

חורים ברשת החברתית

חורים ברשת החברתית
אילוסטרציה: pixabay

ירידה במספר המשתמשים היומיים ברשת החברתית סנאפצ'ט. לעומת זאת, הרווחים של החברה דווקא במגמת עליה

אפשר ואוון שפיגל היה צריך למכור את סנאפצ'ט לפייסבוק, כשמרק צוקרברג עוד היה מבוהל מהרשת החברתית ל"צעירים" שפרצה אל הרשת לפני כשבע שנים. אז צוקרברג היה להוט לרכוש את המתחרה הצעירה, זו שבאמצעות המצאת ה"סטורי" שנמחק בתוך יממה, דיברה לדור הצעיר ברשת וסחפה עשרות מיליונים תוך זמן קצר מאוד.

 

סנאפ פרסמה אתמול את תוצאות הרבעון השני של 2018, מהן עולה כי איבדה לראשונה משתמשים. בסנאפצ'ט משתמשים מדי יום כ-188 מיליון בני אדם, לעומת 191 מיליון משתמשים ברבעון הראשון השנה.

 

נתונים אלה נמסרו לבורסה על ידי החברה שהונפקה לפני שנה וחצי לציבור ושוויה הוערך בכ-22 מיליארד דולרים.

 

את ההסבר לירידה הדרמטית במספר המשתמשים סיפק המייסד אוון כשהסביר, כי השינוי שערכה החברה לפני כחצי שנה, שכלל הפרדה בין התוכן של המפרסמים והמדיה לבין התוכן של החברים ברשת, גרר גל מחאה קשה ויותר ממיליון גולשים חתמו על עצומה שתבעה להשיב את הממשק לקדמותו. הוא סיפר כי החברה לקחה את המחאה ברצינות וכי היא טיפלה ומטפלת בבעיות המרכזיות שהעלו החברים ברשת. לדבריו החברה תמשיך ותבצע את ההתאמות הדרושות.

 

יצויין כי גם ברשתות חברתיות אחרות היו מחאות, אולם מחאה זו נחשבת לקשה מכולן.

 

למרות הירידה במספר המשתמשים הציגה סנאפ עליה חדה של 80 מיליון דולרים ברווחים ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה. רווחיה ברבעון השני של 2018 הסתכמו בכ-262 מיליון דולרים.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.