728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

מסונדלים בפלטפורמות

מסונדלים בפלטפורמות
אילוסטרציה: Shutterstock

סקר: האמריקאים מביעים חשש מהתפקיד שממלאות ענקיות האינטרנט, כמו גוגל ופייסבוק, בהפצת מידע כוזב ובהגבלת החשיפה של הציבור למגוון רחב של עמדות

האמריקאים מביעים חשש מהתפקיד שממלאות ענקיות האינטרנט, כמו גוגל ופייסבוק, בהפצת מידע כוזב ובהגבלת החשיפה של הציבור למגוון רחב של עמדות. כך עולה מסקר שערכה קרן Knight בשיתוף עם חברת גאלופ, בקרב מדגם מיצג של בוגרים בארה"ב.
 

משתתפי הסקר הביעו עמדה יותר שלילית (54%) מאשר חיובית (45%) לגבי העובדה שענקיות האינטרנט מספקות מידע למשתמשים שלהן בהתבסס על תחומי העניין שלהם, ועל היסטוריית החיפוש והגלישה שלהם.
 

חששם של האמריקאים מדרך הפעולה של ענקיות האינטרנט גדול אף יותר, כשמדובר בהרחבת הגישה של תוכן מותאם אישית, לתחום החדשות.
 

על פי הסקר, רוב האמריקאים הבוגרים הביעו חשש כי השיטות בהן נוקטות ענקיות האינטרנט כמתווכות תוכן, עלולות לספק לציבור המשתמשים תמונת מצב מוטה של החדשות ולהגביל את הביטוי של נקודות השקפה מסוימות.
 

כפועל יוצא מהחששות הללו, הציבור בארה"ב מאמין שעל שיטות הפצת התכנים של ענקיות האינטרנט להיות שקופות. 88% מהנסקרים אמרו של ענקיות האינטרנט לפרסם מידע לגביהן.
 

עוד עולה, שהאמריקאים סבורים כי יש להחיל על ענקיות האינטרנט את כללי הרגולציה שחלים על עיתונים ותחנות טלוויזיה.

 


 

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.

aguda ad haaretz