728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

חרף השינוי באלוגריתם

חרף השינוי באלוגריתם

מחקר: כלי תקשורת מסחריים ברחבי אירופה ממשיכים להשקיע בהיקף גדול במדיה החברתית, ורואים בה כגורם מכריע בחשיבותו באסטרטגיה הדיגיטלית שלהם

כלי תקשורת מסחריים ברחבי אירופה ממשיכים להשקיע בהיקף גדול במדיה החברתית, ורואים בה כגורם מכריע בחשיבותו באסטרטגיה הדיגיטלית שלהם. כך עולה ממחקר חדש של מכון רויטרס ללימודי עיתונות.

 

על פי המחקר, פייסבוק מחוללת את הנתח הגדול ביותר בתעבורת המדיה החברתית ומספקת את השיעורים הגבוהים ביותר של מעורבות הקהל. ענקית הרשתות החברתיות נותרה החלק החשוב ביותר באסטרטגיית המדיה החברתית של ארגוני חדשות מסחריים, למרות ירידה ממוצעת של 9% במספר האינטראקציות הכולל מאז השינויים באלגוריתמים של פייסבוק בינואר 2018. ארגונים מסוימים דיווחו על ירידה של עד 32.5%, בעוד שאחרים דיווחו דווקא על עלייה בהיקף האינטראקציות.

 

המחקר, שבדק 12 עיתונים וגופי שידור מסחריים מסחריים ברחבי פינלנד, צרפת, גרמניה, איטליה, פולין ובריטניה, זיהה שלוש אסטרטגיות מרכזיות בעיצוב האופן שבו ארגונים חדשותיים משתמשים במדיה החברתית: הנעת תנועת משתמשים לאתר באמצעות הפניות, הגעה לקהלים מחוץ לאתר באמצעות פורמטים כמו "המאמרים המיידיים" של פייסבוק וקידום מכירתם של מנויים דיגיטליים (בדרך כלל באמצעות פרסום תכנים בפייסבוק).

 

על פי ממצאי המחקר, מספר האינטראקציות ביחס למספר העוקבים הוא גבוה פי עשרה בפייסבוק מאשר ב- Twitter.

עוד עולה, כי כלי תקשורת המתבססים על מנויים, מפרסמים פוסטים ממומנים בהיקף גדול כחלק מהאסטרטגיה שלהם להניע מכירת מנויים.

 

טוויטר מוערך כפלטפורמה ליצירת נראות באמצעות חדשות מתפרצות – בעיקר בקרב פוליטיקאים ועיתונאים, אך ככזו שמסייעת באופן מוגבל ליצירת תנועה לאתרים, מעורבות של משתמשים והכנסות דיגיטליות. אינסטגרם (בבעלות פייסבוק), נתפסת כפלטפורמה יעילה בהגעה לקהל צעיר.

 

עיתונים וגופי שידור לא מצאו דרכים יעילות לייצר רווחים ישירות מאף פלטפורמת מדיה חברתית שבה הם משתמשים. במקום זאת, הם מתמקדים במונטיזציה עקיפה באמצעות המרת תנועה באתר באמצעות פרסום ומכירת מנויים.

 


 

.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.