728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

קיטוב ופחד

קיטוב ופחד
דוכן עיתונים באינסטנבול, טורקיהצילום: Boris Thaser, CC BY 2.0

דו"ח: יותר אנשים בטורקיה דיווחו על חשש להביע את עמדותיהם הפוליטיות בחופשיות במרחב המקוון מכיוון שהדבר עלול לסבך אותם עם השלטונות

טלוויזיה היא המקור העיקרי לחדשות בטורקיה, ואחריה החדשות המקוונות. כך עולה ממצאי מחקר חדש של מכון רויטרס ללימודי עיתונאות באוניברסיטת אוקספורד.
 
עוד עולה ממצאי הדו"ח, שנערך ע"י ד"ר סרבט ינטמה, כי הטלפונים החכמים עולים לראשונה על המחשבים השולחניים כאמצעי גישה לידיעות חדשותיות, ושאתרי החדשות הנצפים ביותר שייכים לארגוני תקשורת מסורתיים, העושים שימוש בתכנים שנארזו מחדש, ואשר יועדו במקורם לדפוס ולטלוויזיה.

 

הדו"ח על התקשורת בטורקיה מהווה תוספת לדו"ח החדשות הדיגטליות לשנת 2018 – מחקר גלובאלי הבוחן כיצד 74 אלף אנשים ב-37 מדינות צורכים חדשות. מהדו"ח עולה, שגם כאשר מגמות מסויימות דומות לאלה שהתגלו במקומות אחרים, ישנם שינויים שייתכן שהינם קשורים לסביבה הפוליטית המקוטבת במדינה.
 
כך, למשל, יותר אנשים בטורקיה מאשר בכל מדינה אחרת שנבדקה, דיווחו על חשש להביע את עמדותיהם הפוליטיות בחופשיות במרחב המקוון מכיוון שהדבר עלול לסבך אותם עם השלטונות. המשיבים במחקר שנערך בטורקיה היו גם אלה שדיווחו על השיעור הגבוה ביותר של חשיפה לידיעות שנוצרו מסיבות פוליטיות או מסחריות"

 

ממצאי המחקר מעלים כי שיעור האמון הכללי בתקשורת בטורקיה (38%) והאי-אמון (48%) – כמעט זהים- מה שמהווה אינדיקטור לחברה המקוטבת במדינה. מידת האמון במידע המגיע מהרשתות החברתיות וממנועי החיפוש נמוך יותר – 33% ו-38% – בהתאמה. עוד נמצא, שהנטייה הפוליטית מהווה גורם מפתח באשר למידת האמון בתקשורת ושהמשיבים הצעירים מגלים מידה פחותה בהרבה של אמון (28% בגילאים 18-24).

 


 

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.