728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

שמועה חסרת כל שחר?

שמועה חסרת כל שחר?
ניר ברקת. צילום: Shutterstock, Lev Radin

ראש עיריית ירושלים היוצא, ניר ברקת, הגיש תביעת לשון הרע נגד תאגיד השידור, בשל פרסום אודות "דיל" שהוא רקם, לכאורה, עם ראש העיריה הנבחר, משה ליאון

ראש עיריית ירושלים היוצא, ניר ברקת, הגיש אתמול (שני) תביעת לשון הרע נגד תאגיד השידור כאן והככתבת יערה שפירא, בעקבות כתבה ששודרה בערוץ כאן 11 שבה הועלתה הטענה על עסקה שנרקמה ולפיה ברקת יתמוך במשה ליאון שהתמודד על ראשות העירייה בבחירות האחרונות ובתמורה סניף הליכוד בירושלים יתמוך בו בבחירות המקדימות במפלגה. התביעה היא בסך 150 אלף שקל.

 

בתביעה שברקת הגיש לבית משפט השלום באמצעות עורכי הדין עמיחי ויינברגר, ינור ברטנטל ועדי קליין ממשרד ויינברגר ברטנטל, הוא טוען כי הכתבה של שפירא "מתבססת על שקר מוחלט ועל שמועה חסרת כל שחר שאין דבר שעומד מאחוריה, ואשר כל מטרתה היא להכפיש את שמו של ברקת".

 

לטענתו, "מתוך הכתבה ניתן להבין ולו במרומז, כי ניר ברקת מוכר בצורה צינית ונלוזה את עתידה של ירושלים בירת ישראל, במטרה לקושש כמה קולות בקרב מתפקדי הליכוד".

 

בכתבתה, ששודרה ב-10 בנובמבר, במסגרת מהדורת החדשות, אמרה הכתבת שפירא: "לא מעט התפלאו על כך שניר ברקת, שקיימת עוינות ארוכה בינו לבין משה ליאון, הודיע ביום רביעי שעבר על תמיכתו במועמדות שלו. מתברר לנו שלתמיכה הזאת יש מחיר. לפני הודעת התמיכה ביום שני, הסכימו ראשי סניף הליכוד בירושלים, הפוקדים את הקבוצה הירושלמית בליכוד, לתת לניר ברקת בפריימריז הקרובים 4,000 קולות מהקבוצה שלהם". שפירא הוסיפה בסוף הכתבה כי שני הצדדים מכחישים שהיה סיכום כזה ביניהם. למחרת, ב-11 בנובמבר, הועלתה באתר של התאגיד כתבה בעלת תוכן דומה.

 

ברקת אומר בתביעה כי "מיותר לציין, כי בכך האשימו הנתבעות את ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת בדברים מקוממים, מרתיחים ופוגעניים". לדבריו, "למען הסדר הטוב יובהר כבר כעת כי לא היו דברים מעולם. התובע (ברקת – ח"ב) לא נפגש עם מי מהגורמים המצוינים לעיל או עם מי מטעמם, לא הועלתה כל הצעה כפי שפורסמה בכתבה ולא התרחשו ההסכמות המצוינות בה".

 

עוד אומר ברקת, כי לפני פרסום הכתבה פנתה הכתבת שפירא דוברו האישי, אייל טלר, וביקשה ממנו תגובה על הדברים. "טלר הבהיר לכתבת שלא היו דברים מעולם וכי מדובר בשקר גס מוחלט, ולמרות זאת פעלו הכתבת וחברת החדשות כדי להשחיר ולהאשים את התובע באופן מודע, ברור ואופורטוניסטי – בירידה לשפל המדרגה של פוליטיקה זולה ובוגדנית, בבגידה בערכיו, בבגידה במורשתו, במכירת עברו".

 

"חרף ההכחשה הנמרצת מטעם התובע ובקשותיו שהגב' שפירא תבדוק שוב את הטענה המופרכת, ועל אף שהשיב תשובה חד משמעית כי הדברים חסרי שחר, כי הפגישה הנטענת לא התקיימה מעולם וכי אין כל 'דיל', בחרה הכתבת, בכוונת מכוון, להתעלם לחלוטין מהכחשותיו הנמרצות ואצה דרכה להביא לשידור את דבר הפרסום השקרי", אומר ברקת בתביעה וטוען כי לכתבת היה ידוע כי מדובר בשקר, אך היא ביקשה לנהור אחר 'סקופ' שלא היה ולא נברא".

 

יצוין כי לאחר שידור כתבה שלחו עורכי דינו של ברקת מכתב לתאגיד ובו דרישה להתנצלות על פרסום הדברים. לאחר כמה ימים הם שלחו לתאגיד מכתב התראה נוסף וגם התקיימה שיחה בין עורכי דינו של ברקת לבין היועצת המשפטית של התאגיד, עו"ד טלי ליבליך, ואולם פעולות אלה לא נשאו תוצאות מבחינתו של ברקת.

 

דוברו של ברקת מסר היום כי "ירושלים לא עמדה ואינה עומדת למכירה. הדבר היחידי שעמד לנגד עיניו של ברקת היא טובת העיר ירושלים ותושביה. בשום שלב לאורך מערכת הבחירות לא היה דבר שהובטח בתמורה לתמיכתו של ברקת במי מהמועמדים בבחירות לראשות העירייה. יושרו וערכיו של ברקת עומדים מעל לכל שיקול ומשכך פנה לערכאות משפטיות".

 

טרם הוגש כתב הגנה.

 


 

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.