728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

רגולציה על פלטפורמות ההפצה

רגולציה על פלטפורמות ההפצה
אילוסטרציה: pixabay

הרגולטור האוסטרלי הממונה על התחרות ממליץ להקים גוף פיקוח רב סמכויות על פלטפורמות דיגיטליות: "מעלות שאלות קשות באשר לאינטרס הציבורי"

לאחר שממשלת אוסטרליה אישרה בשבוע שעבר חוק המחייב את פלטפורמות ההפצה לחשוף בפני הרשויות הצפנות ומסרים שיש בהן כדי לסכן את שלום הציבור מול טרור או פשיעה, ממליץ הרגולטור האוסטרלי הממונה על התחרות – ה- Australian Competition and Consumer Commission – במסמך רחב היקף שפרסם, להקים גוף פיקוח רב סמכויות על פלטפורמות דיגיטליות ובהן פייסבוק וגוגל. לגוף החדש, כך מוצע, תהיה הסמכות לדרוש מידע על האופן שבו שתי החברות מתאימות את האלגוריתמים שלהן, ולבדוק האם Google ו- Facebook מעדיפות לקדם את עסקיהן על פני חברות אחרות.

 

המסמך דוחה בהמלצותיו את דרישתו של המו"ל רופרט מרדוק להטיל על הפלטפורמות הדיגיטליות מס עם כל ביצוע חיפוש ברשת, אך הוא ממליץ לממשלה האוסטרלית לבדוק אפשרות למתן תמריצים למדיה המסורתית. יו"ר ה-ACCC, רוד סימס אמר, כי הפלטפורמות הדיגיטליות שינו את האופן שבו צרכנים צורכים מידע וחדשות ואת השימוש שהם עושים בהם. "חדשות ועיתונאות ממלאות תפקיד קריטי בחברה החופשית, על ידי חשיפת שחיתות " הוא אמר, והוסיף כי הפלטפורמות הדיגיטליות משמשות כצינור הפצה לחדשות של אחרים וכי הפלטפורמות הדיגיטליות מעלות שאלות קשות באשר לאינטרס הציבורי, גם בשאלת הישרדותה של העיתונות המסורתית.

 

מאידך, אמר סימס: "פלטפורמות דיגיטליות הן גם שותפות עסקיות, מבחירה או שלא, עבור עסקים אוסטרלים רבים, ולכן יש להבין ולפקח על אופן הפעולה של אלגוריתמים מרכזיים של פלטפורמות אלה. קביעת סדר הופעת התוכן למשל, אינה ברורה כלל וכלל".
 

הדו"ח מגלה כי 94% מהחיפושים המקוונים בוצעו ב"גוגל", שמעבר להיותו מפרסם הפך להיות הגוף שמפנה את התנועה הגדולה והמשמעותית ביותר לעסקים אוסטרלים. על פייסבוק נאמר כי היא נוגסת ב-46 אחוזים משוק הפרסום הדיגיטלי בעוד שאין אף חברה אחרת שעוברת את ה-5% מהשוק. "חברה בעלת כוח שוק משמעותי עלולה להזיק לתחרות", נאמר בדו"ח.
 

המסמך קובע כי הרגולציה שחלה על גופים משדרים גבוהה עשרות מונים מזו שקיימת ברשת, אם בכלל קיימת. בהתייחסו להגנת הפרטיות ממליץ הדו"ח לערוך תיקונים בחוק הגנת הפרטיות כדי להבטיח קבלת החלטות מושכלות על ידי המשתמשים באשר למידע האישי שלהם שמצוי ברשת. התיקון כולל את חיזוק דרישת ההסכמה, ולאפשר מחיקת נתונים אם המשתמש החליט שאינו רוצה עוד שאלה יהיו נחלת הכלל ברשת. כמו כן הדו"ח ממליץ על הטלת סנקציות וענישה משמעותית בגין הפרות.

 

דו"ח נוסף מפורט יוגש לממשלה עד ה-1 ביוני 2019 והוא יכלול סקירה על ההתמודדות עם הפלטפורמות הדיגיטליות במדינות שונות בעולם, בכלל זה עם העובדה שגוגל ופייסבוק אחראיות על כ-80% הפרסום הדיגיטלי, בעוד כלי התקשורת המסורתיים נאבקים כדי לשרוד. בידי הרגולטור החדש תהיה סמכות לחקור ללא מגבלה כל פלטפורמה דיגיטלית שהכנסותיה באוסטרליה יהיו 100 מיליון דולר אוסטרלי ומעלה.
 

גוגל הגיבה ומסרה כי "אנו מפתחים מוצרים חדשניים לטובת הצרכנים, העסקים והכלכלה, ואנחנו עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם מפרסמים ובעלי אתרים ברחבי אוסטרליה".
 

פייסבוק אמרה בתגובה כי היא "מחויבת להמשיך לשתף פעולה עם הוועדה בבדיקתה את כל הפלטפורמות הדיגיטליות באוסטרליה ".

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.