728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

בתמיכת 45 אלף מו"לים

בתמיכת 45 אלף מו"לים
צילום מתוך עמוד הפייסבוק של the correspondent.com

גיוס שיא למיזם חדשות במימון המונים: אתר החדשות ההולנדי העצמאי De Correspondent גייס למעלה מ-2.5 מיליון דולר להפעלת הגירסה הבינלאומית שלו במהלך 2019

אתר החדשות ההולנדי העצמאי De Correspondent גייס למעלה מ-2.5 מיליון דולר באמצעות מימון המונים, מכ-45 אלף איש ברחבי העולם, שתמכו בהקמת הגירסה באנגלית של האתר, שמבטיח כיסוי עומק של נושאים בחדשות – ללא פרסומות ובלי תלות בבעלי הון ובאינטרסים שלהם. מדובר בגיוס שיא למיזם חדשות במימון המונים.

 

צילום מסך: thecorrespondent.com


 

De Correspondent עלה לאוויר בהולנד בספטמבר 2013, לאחר גיוס המונים מוצלח וחסר תקדים עד אז למיזם עיתונאי בהיקף של 1.7 מיליון דולר ומוכיח מאז שאפשר לקיים מודל כלכלי בר קיימא לעיתונות דיגיטלית עצמאית. לאתר יש כיום למעלה מ -60 אלף מנויים בתשלום, עובדה שהפכה את המיזם לאתר החדשות מבוסס המנויים הגדול ביותר בהולנד. על פי דיווחים, השנה הפך המיזם להיות רווחי.

 

המיזם מגדיר את את עצמו כסותרן (אנידוט) למהומת החדשות היומית. כתבי האתר אינם רודפים אחר הכותרות החדשותיות האחרונות, אלא עוסקים ב"סיקור ההתפתחויות המבניות שמעצבות את עולמנו". דבר נוסף שמייחד את המיזם, הוא מעורבותם של הקוראים בדיווח: העיתונאים באתר משתפים אותם ברעיונותיהם לכתבות ועושים שימוש נרחב בתובנות המבוססות על הידע האישי, המקצועי והאקדמי שלהם.

 

ב-2017 הכריזו יזמי אתר החדשות ההולנדי על תחילת פעילות. בארה"ב, במטרה ליישם את הצלחתו יוצאת הדופן בשוק גדול ומשמעותי. במאי השנה הם הכריזו על גיוס סכום של 950 אלף דולר מאומדיאר נטוורקס – קרן השקעות שהוקמה על ידי מייסד eBay, פייר אומידיאר – למימון השקת הגרסה העולמית של האתר. סך המימון שגויס לצורך הנעת הפעילות הבינלאומית של De Correspondent הגיע ל -1.8 מיליון דולר, והוא שימש בעיקר להנעת קמפיין שיווקי נרחב להשקת הגירסה הבינלאומית של האתר, אותו הובילה חברת Blue State Digital, שהובילה את הקמפיינים של ברק אובמה ב-2008 וב-2012, לצד חברת העיצוב ההולנדית Momkai, ממייסדי האתר ההולנדי.

 

 

מבקר התקשורת, פרופ' ג'יי רוזן מהתכנית ללימודי עיתונות דיגיטלית באוניברסיטת ניו יורק, משמש כיועץ לחברה. יזמי De Correspondent שיתפו עמו פעולה בפרוייקט ה- Membership Puzzle, שנועד לבחון את הדרכים המיטביות לבנות ארגון חדשות שמבוסס על אמון הצרכנים שלו, וכיצד ליישם בצורה נכונה את הנסיון המצויין שצברו בהולנד בשוק התקשורת האמריקאי. פרופ' רוזן קידם את מהלך מימון ההמונים בהופעה בתכנית הדיילי שואו עם טרוור נואה.

 

גירסת ה-De Correspondent באנגלית תושק באמצע 2019, ובשלב הזה מבטיחים שהמיזם יעסיקו לפחות חמישה עיתונאים במשרה מלאה, שיפרסמו לפחות סיפור עומק חדשותי אחד ביום.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.