728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

בִּינָה לי חביבה

בִּינָה לי חביבה
אילוסטרציה: pixabay

מחקר: הסיקור של כלי תקשורת מרכזיים בבריטניה את תחום הבינה המלאכותית נשלט ע"י מקורות בתעשייה ולא מתייחס לוויכוח על השפעותיה האפשריות

סיקור תחום הבינה המלאכותית בתקשורת הבריטית מבוסס (33%) על מקורות בתעשייה הזו, מנכ"לים ובכירים נוספים – פי שישה מאשר על מקורות בממשלה וכפול מאשר על מקורות באקדמיה. כך עולה ממחקר חדש של מכון רויטרס ללימודי עיתונאות באוניברסיטת אוקספורד.
 

מהמחקר, שמבוסס על ניתוח לאורך שמונה חודשים של ידיעות שפורסמו בנושא הבינה המלאכותית בשישה ארגוני חדשות מרכזיים בבריטניה, עולה שלרוב הסיקור בתחום מעצים את ההצהרות של גורמים בתעשייה באשר לערך ולפוטנציאל של הבינה המלאכותית.
 

על פי המחקר, קרוב ל-60% מהידיעות שפורסמו בתחום הבינה המלאכותית התמקדו במוצרים חדשים, הכרזות ויוזמות שונות (טלפונים חכמים, נעלי ריצה ורובוטי מין). כלי התקשורת גם סיקרו באופן קבוע אירועי קידום מכירות של התעשייה, חברות הזנק, רכישות, השקעות וכנסים בנושא.
 

נתון מעניין נוסף שעלה: לא פחות מ-12% מהידיעות שעסקו בבינה מלאכותית איזכרו את יזם הטכנולוגיה אילון מאסק.

 

מוצרי בינה מלאכותית מוצגים לעתים קרובות בדיווחי התקשורת בבריטניה כפתרונות יעילים ורלוונטיים לקשת רחבה של בעיות מהן סובל הציבור, ממחלת הסרטן ואנרגיה מתחדשת ועד למשלוח קפה. המחקר קובע שעיתונאים ופרשנים מטילים ספק לעתים רחוקות בכך שטכנולוגיות המכילות בינה מלאכותית מהוות את הפתרונות הטובים ביותר לבעיות הללו, או שמכירים בחשיבותו של הויכוח המתמשך לגבי ההשפעות האפשריות של בינה מלאכותית.

 

עוד נמצא, כי הנטייה הפוליטית של כלי התקשורת השפיעה על אופן סיקורו של התחום: בעוד שכלי תקשורת שמזוהים עם הימין הדגישו סוגיות כלכליות וגיאו-פוליטיות, כלי תקשורת שמזוהים עם השמאל הדגישו סוגיות אתיות, בינהן אפליה, הטיה של אלוגריתמים ופרטיות.

 


 

.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.