728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

פרטים אישיים כסחורה חמה

פרטים אישיים כסחורה חמה
מארק צוקרברג. צילום: (Anthony Quintano, (CC BY 2.0

תחקיר: במשך שנים העניקה פייסבוק לחברות טכנולוגיה גדולות גישה רבה יותר למידע האישי של המשתמשים שלה מאשר דיווחה ובפועל פטרה אותן ממדיניות הפרטיות הרגילה שלה

במשך שנים העניקה פייסבוק לחברות טכנולוגיה גדולות גישה רבה יותר למידע האישי של המשתמשים שלה מאשר דיווחה ובפועל פטרה אותן ממדיניות הפרטיות הרגילה שלה. כך עולה מתחקיר שמפרסם הניו יורק טיימס, המבוסס על מסמכים פנימיים של ענקית הרשתות החברתיות וראיונות.

 

ההסדרים המיוחדים כאמור, נחשפו במאות דפי דו"חות פנימיים של פייסבוק, שנוצרו במהלך 2017, במטרה לעקוב אחר שיתופי הפעולה שלה והם מספקים את התמונה המלאה ביותר עד כה על האופן בו חולקת הרשת החברתית את המידע שבידה, ומדגישים כיצד הנתונים האישיים הפכו לסחורה יקרת ערך בעידן הדיגטלי, הנסחרת בהיקפים גדולים על ידי החברות החזקות ביותר בסיליקון ואלי.

 

על פי התחקיר, סחר החליפין הזה במידע הפרטי של משתמשים, בין פייסבוק ללמעלה מ-150 חברות, נועד להיטיב עם כולם (חוץ מהמשתמשים, שפרטיותם הופרה לא ידיעתם): פייסבוק הרוויחה משתמשים רבים יותר וכך הגדילה את הכנסותיה מפרסום וחברות הטכנולוגיה קיבלו מידע שאיפשר להן להתאים את שירותיהן לצרכי המשתמשים ובכך לייצר יותר הכנסות.

 

על פי התחקיר, ספוטיפיי ונטפליקס קיבלו גישה להודעות פרטיות ששלחו משתמשים ברשת החברתית זה לזה כדי לשתף סדרות ושירים מהשירותים, מנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט קיבל גישה לרשימות החברים של המשתמשים באפליקציה שלו, גם ללא אישורם ואמזון קיבלה את שמותיהם של החברים של המשתמשים בשירות דרך פייסבוק.

 

בראיון עם הממונה על הפרטיות והמדיניות הציבורית בפייסבוק, הוא טוען שאף אחד משיתופי הפעולה הללו לא הפר את כללי הפרטיות של פייסבוק, מכיוון שהחוזים שנחתמו עם החברות חייבו אותן לציית למדיניות של הרשת החברתית.

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.