728 x 90
728 x 90
728 x 90
728 x 90

צריכת הדיגיטל בישראל

צריכת הדיגיטל בישראל

דו"ח: בשנת 2018 נרשמה בישראל ירידה בצריכת חדשות באמצעות הרשתות החברתיות. 50% סבורים שהפוסטים והציוצים של עיתונאים ברשתות החברתיות אמינים

בשנת 2018 נרשמה ירידה בצריכת חדשות באמצעות הרשתות החברתיות (37% לעומת 48% בשנה שעברה). כך עולה מדו"ח החיים הדיגטליים של חברת בזק, שמיפה את הרגלי צריכת האינטרנט בישראל בשנה האחרונה.

 

על פי הדו"ח, 50% מהנסקרים סבורים שהפוסטים והציוצים של עיתונאים ברשתות החברתיות הם אמינים.
 

ממצאים נוספים בסקר, שנערך בקרב 1,300 נסקרים, המהווים מדגם ארצי מייצג של אזרחי ישראל מכל המגזרים בגילאי 13 ומעלה: בכל בית מורידים בממוצע קבצים בנפח של כ-240 גיגה בחודש, עליה של 30% תוך שנה אחת בלבד; אינסטגרם עוקפת את פייסבוק בקרב בני נוער עם 88% משתמשים לעומת 61% בפייסבוק; 61% מקרב בני הנוער מעלים מידי שבוע סטורי באינסטגרם. 21% מעלים כל יום. לעומת זאת, 75% מהמבוגרים לא יודעים בכלל מה זה אומר ופייסבוק משתנה – מרשת חברתית לרשת קהילתית – 89% חושבים שהקהילות בפייסבוק הן מקור מידע שימושי ויעיל. 25% מבני הנוער צופים בתכני וידיאו בשירותים ובאמבטיה ו-78% מהישראלים כבר קונים ברשת.
 

מרבית הישראלים חושבים שלרשת השפעה רבה על בחירת ראש העיר, ו-40% נחשפו למועמדים ברשות המקומית דרך הרשתות החברתיות. 18% מהישראלים פונים ישירות לפוליטיקאים באמצעות הרשתות החברתיות, כדי לתמוך, להביע מחאה או לשאול אותם שאלות.

 

עוד עולה מהסקר, כי 67% מבני הנוער נחשפו גם השנה לתופעת השיימינג, אבל כרבע מהם דיווחו שהם מוחקים את המידע ולא מעבירים או משתפים אותו.
 

שליש מההורים מאפשרים זמן מסך לילדים מתחת לגיל שנה. 43% לא מגבילים כלל את זמן המסך של ילדיהם וכתוצאה מכך הילדים נמצאים מול מסכים במצטבר יממה בשבוע. 30% מההורים בכלל לא חושבים שיש חסרון בחשיפה ממושכת למסכים.
עוד נמצא, שהישראלים מצלמים פחות את הנוף, משפחה וחברים ויותר את עצמם: 27% מצלמים בעיקר סלפי. עלייה של 12.5% לעומת 2015.
 


 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

תגובות פייסבוק

השאר תגובה

כתובת הדוא"ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב- *

בטל תגובה

כנס אילת לעיתונות 2018

הרשמו לניוזלטר

קבלו מדי שבוע אל תיבת הדואר האלקטרוני שלכם מבחר כותרות, ידיעות, כתבות ומאמרים בנושאי תקשורת ועיתונות מהארץ ומהעולם.