ערוץ הקניות בטלוויזיה, שעלה לאוויר באוגוסט 95' יסיים את שידוריו ב-25 ביולי. הערוץ, המשדר 24 שעות ביממה, יעבור לפעילות מקוונת וכ-60 מעובדיו צפויים לפיטורים. לצורך פעילותו המקוונת יוותרו כ-20 עובדים בלבד.
הערוץ, המשדר באפיק 21 בשלט הטלוויזיה, נחשב בשעתו לחדשני, אולם בעוכריו עמד השינוי בהרגלי הצריכה שעברו לדיגיטל ולאתרי סחר מקוונים, במקום לקניות באמצעות משדרי טלוויזיה. השינוי העקבי גרם לירידה חדה בשיעורי הצפייה ובהיקף המכירות באמצעות ערוץ הטלוויזיה. גם מעבר הערוץ, לפני 10 שנים, למיתוג מחדש ולשידורים באיכות גבוהה (HD) לא הועילו לו ולכן הוחלט על סגירתו במתכונתו "הטלוויזיונית".
בועז הלחמי ממנחי ערוץ הקניות | צילום: ערוץ הקניות
שלוש חנויות החברה ימשיכו לפעול
העובדים שיפוטרו מערוץ הקניות קשורים לפעילותו הטלוויזיונית, בהם מנהלים, עורכים מוקדנים ואנשי שירות. ה"ערוץ" גם מחזיק בשלוש חנויות מסורתיות בתל אביב, חיפה ובבאר שבע, בהן נמכרו עד כה עודפי מוצרים שלא נמכרו במסגרת השידורים. חנויות אלה ימשיכו לפעול כרגיל.
במהלך השנתיים הראשונות לפעילותו צבר ערוץ הקניות הפסד בסך 43 מיליון שקל ובעקבות זאת מכרו רוב המשקיעים את חלקם בערוץ לחברת הפרסום "דחף", שהחזיקה בכ-80% מהמניות. בין המנחים בערוץ: ירון פאר, עופר ברקן, עופר פאר וענת בירן פרוסט. בתחילת דרכו הינחו בערוץ דמויות כמו עינב גלילי, אורלי וילנאי פדרבוש, חנן גולדבלט ודידי הררי.
מערוץ הקניות נמסר: "לאחר 29 שנות שידור רצופות, ערוץ הקניות מסיים את שידוריו בטלוויזיה ויתמקד בפעילות סחר מכוונת. הערוץ ימשיך לפעול במתכונת מלאה דרך אתר הסחר הרשמי שלו. שידורי הטלוויזיה יסתיימו ב-25 ביולי. כל מי שרכש או ירכוש מוצרים דרך ערוץ הטלוויזיה עד למועד זה, יקבל את מוצריו ויהנה משירות מלא, אשר לו מחוייב הערוץ".