אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

ינון מגל פרסם תמונה מפיגוע טרור בבריסל תחת הכיתוב "הטרמינל בנתב"ג: אחרי שיפי הבלורית עזבו"

מגל העלה הבוקר (שלישי) תמונה מפיגוע טרור שארע בבריסל ב-2016, תוך שהוא מאשים את מפגיני המחאה בהרס נמל התעופה. רונן צור: "גם היום הוא ישדר ברישיון ציבורי"

ינון מגל מחק ציוץ שפרסם הבוקר (שלישי), אחרי שהאשים את מפגיני המחאה אתמול בוונדליזם. מגל העלה תמונה מפגוע טרור בבריסל שארע ב-2016 בו נהרגו 31 אנשים. הציוץ זכה לתגובות זועמות בקרב משתמשי טוויטר, שחשפו מיד את ידיעת הכזב. מגל מחק את הציוץ ולא התייחס לחשיפה.

מפיץ חדשות הכזב הסדרתית עשה זאת שוב: צילום מסך מחשבון הטוויטר - אגודת העיתונאים בתל אביב

תגובה בולטת הגיע מדניאל עמרם, איש תקשורת עצמאי הפועל לסיקור אלימות בישראל וחשיפת פייק ניוז. בחשבנו כתב: "בכל פעם שאתם רואים את היוזרים האלו בפיד שלכם, בכל פעם שאתם רואים את השם שלהם מתחת לדיווח כל שהוא תזכרו את הבוקר הזה, היום, בו הם דיווחו על ההפגנות בנתב״ג עם תמונה מפיגוע הטרור בבריסל.  דמיינו שאנשים כאלו אשכרה נחשבים כעיתונאים לאנשים מסוימים, אנשים שמפיצים פייק ניוז,- במודע!"

זאת לא הפעם הראשונה שמגל מפרסם חדשות שקריות ללא אחריות, בחודש אפריל השנה צייץ פרסום שגוי אודות ההלוויה של קורבנות הפיגוע בבקעת הירדן מאיה ורינה די ז"ל וטען כי רק ערוץ 14 שידר את הלוויה. חודש קודם לכן פרסם כי מורה לאזרחות במודיעין אמר לתלמידיו כי "הדבר היחיד שיפתור את המצב שנוצר במדינה הוא רצח רבין 2". על אף שהידיעה הוכחה ככוזבת, מגל לא מחק את הציוץ מחשבון הטוויטר.

היחצ"ן רונן צור, יו"ר תנועת דגל ישראל גינה בחריפות את דבריו של מגל וכתב: "אחרי ביזוי חיילי צה"ל בפטריוטים, אחרי ההמלצה לרסס עיתונאים, כך בחר לתאר מגל את תוצאות ההפגנה את תוצאות ההפגנה מאמש. גם היום הוא ישדר ברישיון ציבורי".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן