אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

וויכוח חריף נוסף בין חיים לוינסון לינון מגל

בריאיון שנערך עם חיים גורן, סגן ראש העיר, התפרץ וויכוח בין השלושה על רקע כתובות אנטי דתיות שרוססו במוסדות חינוך דתיים בעיר. מגל ללוינסון: "אני לא מוכן לשדר איתך עוד"

המגישים ינון מגל וחיים לוינסון בהתכתשות נוספת: ריאיון שהתקיים עם סגן ראש עיריית תל אביב ויו"ר סיעת "מאמינים", חיים גורן, הסתיים שוב בסערה, לאחר ויכוח חריף שפרץ בין השלושה. הריאיון התקיים בצל אירועי ונדליזם, בו אלמונים ריססו כתובות נגד היהדות במוסדות חינוך דתיים בעיר. במהלך הריאיון התפרץ לוינסון לדבריו של סגן ראש העיר, שגינה את הפעולות וטען כי המטרה של סיעתו היא להפוך את העיר לדתית יותר, מאחר והיהדות הליבראלית "לא מספיק טובה" בעיניהם. הוויכוח נגמר בזעם, לאחר שמגל עצר אותו והכריז כי הוא אינו מוכן לשדר עוד עם לוינסון.

"מדובר בעיניי בחציית גבול שמגיעים לבתי ספר לילדים עם כל מיני דברים כאלה. יש פה תחושה שאנשים שמו להם למטרה להוציא אותנו מהעיר תל אביב יפו. שמנו למטרה שלא יהיה פה ציבור כזה", אמר גורן. "הציבור הדתי לאומי מהווה 25% מהעיר, מדובר בציבור שלם שמפחד להתבטא ולהביע את דעתו במרחב הציבורי בעיר". לוינסון התפרץ לדבריו ואמר כי "אתם שמתם לעצמכם מטרה לשנות את העיר הזאת כי אנחנו יהודים לא מספיק טובים בעיניכם, אנחנו זקוקים בעיניכם לחיזוק רוחני. אתם באתם לתל אביב מתוך שליחות כדי להפוך את תל אביב ליותר דתית בגלל שאנחנו לא בסדר בליברליות שלנו".  

גורן מחה על דבריו של לוינסון ואמר: "אתה לוקח את זה למקום הקל כי קל לך לתקוף את זה, אבל אני מדבר איתך על דברים הרבה יותר מהותיים. קודם כל אנחנו עם כל הכבוד, המשפחה שלי דור חמישי בתל אביב והעיר הזאת היא העיר העברית הראשונה, הזהות היהודית בה הייתה מאוד חזקה".

דבריו של סגן ראש העיר עוררו את זעמו של המגיש, שהתפרץ שוב לדבריו ואמר כי "הייתה שם יהדות ליברלית, לא היהדות הפשיסטית שלכם". בשלב זה החלו חילופי צעקות בין השלושה, עד שמגל עצר את הוויכוח בתקיפות וצעק ללוינסון: "סתום את הפה, אני לא מוכן לשדר איתך יותר".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן