סקר TGI: מספר קוראי העיתונים ירד בשיעור מזערי; גלגל"צ היא תחנת הרדיו המואזנת ביותר

ל"ישראל היום" מספר הקוראים הגדול ביותר, לפני "ידיעות אחרונות". במקום השלישי: "הארץ". מבין העיתונים הכלכליים, "כלכליסט" הוא הנפוץ ביותר
מספר קוראי העיתונים היומיים בתקופה שבין יולי 23' ועד יוני 24 ירד בשיעור מזערי והוא עומד על שיעור חשיפה של 40.0% לעומת 41.0% בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. כך עולה מסקר TGI שבוצע על ידי קנטאר מדיה, בשיתוף איגוד חברות הפרסום. בעיתונות סוף השבוע, שיעור הקריאה ירד גם כן במעט ביחס לסקר הקודם והוא עומד כעת על 45.5% לעומת 47.0% בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.   
 
העיתון ששיעור החשיפה אליו הוא הגדול ביותר הוא "ישראל היום"( המחולק בחינם) עם 26.6% בחציון הראשון של 24 – ירידה לעומת 27.4% בחציון האחרון של 23', אולם יחד עם זאת "ישראל היום" הוא העיתון הנפוץ ביותר מבין כל העיתונים, כאשר במקום השני ניצב "ידיעות אחרונות", שרשם בחציון הראשון של 24 חשיפה של 17.6% – ירידה ניכרת לעומת 22.4% בחציון הקודם.
 
במקום השלישי – עיתון "הארץ" עם חשיפה של 6.1%  – עלייה לעומת 5.4% בחציון הקודם. אחריו "מעריב" (שבעבר הרחוק ציין בעמודו הראשון שהוא העיתון הנפוץ במדינה) עם 3.4%  – כמעט ללא שינוי לעומת החציון הקודם, אז קיבל שיעור חשיפה של 3.5%. ל"גלובס" שיעור חשיפה של 3.2%, שיעור זהה לחציון הקודם. 
 
"ישראל היום" מוביל גם בקרב עיתוני סוף השבוע
 
בדירוג עיתוני סוף השבוע, "ישראל היום" ניצב במקום הראשון עם 26.7% ברבעון הראשון של 24, לעומת 27.5% ברבעון האחרון של 23; במקום השני "ידיעות אחרונות" עם 21.8%  – ירידה משמעותית לעומת 25.5% ברבעון הקודם. "הארץ" במקום השלישי כשעלה ל-7% לעומת 6.2% בחציון הקודם; "מעריב סוף השבוע"  עם 4.7%, לעומת 4% בחציון הקודם, בעוד שעיתון "מקור ראשון" עם 4.5%, לעומת 4% בחציון הקודם.
 
מבין העיתונים הכלכליים – "כלכליסט" ראשון עם חשיפה של 8.1%, – ירידה ניכרת לעומת 11.1% בחציון הקודם; "דה מרקר" שני עם 5.9% – ירידה שעומת 6.6% בחציון הקודם; ו"גלובס" אחרון עם 3.2% – ללא שינוי לעומת החציון הקודם.  
 
באשר לתחנות רדיו: מהסקר לתקופה שבין יולי 23' ועד יוני 24 עולה שגלגל"צ היא תחנת הרדיו הארצית המואזנת ביותר ואחריה  – תחנות קול ישראל.
"מדינה בדרך" – המואזנת ביותר
 
מהנתונים עולה כי תחנות הרדיו של "קול ישראל" התחזקו בתקופה זו, אולם גלגל"צ שומרת על המקום הראשון בשיעור ההאזנה, כאשר התוכנית המואזנת ביותר היא "מדינה בדרך" עם הדר מרקס בגלגל"צ, עם 764 אלף מאזינים.  מבין תחנות "קול ישראל", החזקה ביותר היא רשת ב' הנמצאת מעט מתחת לגלגל"צ. 
 
ואולם מבין תוכניות האקטואליה, המובילה בשיעור ההאזנה היא "הבוקר הזה", אותה מגיש רוב ימות השבוע אריה גולן. תוכנית זו, לה 510.8 אלף מאזינים מידי יום, מחזיקה בשיעור ההאזנה הגבוה ביותר לתוכניות אקטואליה במשך ארבע שנים. 
 
ברדיו המסחרי, תוכנית הבוקר "בוקר חדש" עם טל ברמן ואביה פרחי היא המואזנת ביותר עם נתון שיא של כל הזמנים – מעל 350 אלף מאזינים.

מצאתם טעות בכתבה?