אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

אלג'זירה מודה: הסיפור על אונס נשים עזתיות בידי חיילי צה"ל – בדיה

חרף העובדה שרשת הטלוויזיה הקאטרית, נסוגה מסיפור הבדים אודות אונס ורצח נשים פלשתיניות על ידי חיילי צה"ל, היא מסרבת להתנצל על הפרסום הבזוי והשקרי

רשת הטלוויזיה הקטרית אלג'זירה ששידרה ביומיים האחרונים דיווחים בהם נטען כי חיילי צה"ל אנסו נשים בבית החולים "שיפאא" שברצועת עזה, הסירה היום את הידיעות שעסקו בנושא, אחרי שהודתה כי הסיפור לא היה ולא נברא. בשידורי אל ג'זירה הופיעה אשה תושבת עזה בשם ג'מילה אל-חיסי, שטענה כי בעת שהותה בבית החולים, חיילי צה"ל אנסו, חטפו והרגו נשים פלסטיניות במהלך הפשיטה שערכו בשטח בית החולים ובתוך הבניין המרכזי. עוד טענה אל-חיסי, שהחיילים אילצו נוכחים במקום לצפות במעשים, אולם לא נעשה כל עימות לטענותיה. 

מתוך שידורי רשת אל ג'זירה
 
לייפות את פרצופו של חמאס

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, הגיב בחריפות על דיווח זה של הערוץ ואמר: "אחרי שנכשלו בכל דבר, שופרות התעמולה של החמאס המציאו שקר חדש, לפיו חיילים אנסו נשים ורצחו אותן. כמובן ללא שום הוכחה". הוא הוסיף: "ערוץ אל ג'זירה משתף פעולה עם שופרות החמאס כדי לייפות את פרצופו של דאעש – חמאס אחרי השבעה באוקטובר 2023 ומעשי הטבח, האונס והשריפה שביצעו".
בעקבות זאת מנהל אלג'זירה לשעבר, יאסר אבו חילאללה, פרסם ברשת החברתית X, גינוי לדיווח אודות האונס והוסיף כי בחקירות חמאס התברר כי סיפור האונס הנשים העזתיות בידי חיילי צה"ל לכאורה, חסר שחר וכי האשה דיברה מתוך הגזמה "במטרה לעורר להט ולעודד אחווה בקרב האומה". עם זאת הערוץ לא פרסם התנצלות רשמית או הבהרה מצידו. גם חמאס לא הגיב על הדיווחים.
אתר Ynet מדווח היום כי אמש הועלה לחשבון אנונימי שמקורו בעזה – שלו יותר מ-122 אלף עוקבים – ציוץ המתאר מעשה אונס באשה פלסטינית בבית החולים "שיפאא" על ידי חיילי צה"ל, שזכה ליותר מחצי מיליון לייקים. בציוץ נכתב, בין היתר: "אונס ורצח של נשים בבית חולים במהלך הרמדאן הם עדות מזעזעת, מפחידה ומעליבה. כשאתה נכנס לפרטי הסיפורים האלה, אתה שונא את עצמך, את חייך ואת העולם".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן