אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

ארכיון לכל דורש | יוזמתו החדשה של שר התקשורת לחמיסת נכסיו הרוחניים של תאגיד השידור הציבורי

בתאגיד השידור הישראלי מודאגים בשל הצעת קרעי להעמיד את חומרי הארכיון ההיסטוריים של רשות השידור, קול ישראל, הטלוויזיה החינוכית, ואלה שנוצרו לאחר הקמת התאגיד, כמעט בחינם לכל דורש
בתאגיד השידור הישראלי מודאגים מכוונתו של שר התקשורת שלמה קרעי ולפיה תאגיד השידור"כאן", יחוייב להעמיד את חומרי הארכיון שברשותו לגופים חיצוניים, לרבות ערוצים מסחריים, חינם או בתשלום מינימלי. על פי הצעת החוק, לה שותף ח"כ אריאל קלנר (ליכוד), הערוצים המסחריים יהיו רשאים להשתמש בחומרי הארכיון השמורים בתאגיד ולשלם רק בעבור עלויות התפעול השוטף של העמדת החומרים הללו לרשותם. את מחיר עלויות התפעול, יקבע שר התקשורת.

 

פגיעה כלכלית

יוזמה זו של קרעי מעוררת התנגדות בתאגיד השידור, שם חוששים מפגיעה כלכלית ואיום על תעסוקתם של עובדים ובעיקר מכך שלתאגיד לא תהיה יותר בעלות על הקניין הרוחני בהפקות מקומיות קנויות. בתאגיד אומרים כי גם היוצרים ייפגעו מהצעת החוק, שכן מדובר במתן חומרי ארכיון יקרי ערך, השייכים לתאגיד וזאת בכמעט חינם. באיגודי היוצרים אומרים כי העמדת החומרים באופן חופשי תפגע במוטיבציה של גופים מסחריים להשקיע ביצירה ישראלית מקורית. האיגודים פנו אמש לוועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח"כ דוד ביטן (ליכוד) כדי שיכנס את הוועדה לדיון ביוזמה החדשה מבית מדרשו של שר התקשורת. מצדדי היוזמת קרעי טוענים כי מאחר שתאגיד השידור הוא גוף ציבורי, אין סיבה שלא לספק גישה חופשית לציבור לחומרי הארכיון שברשותו ולכל הפחות פחות לחומרים שלא חל עליהם חיסיון.

 

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן