אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

אתר כיפה תוקף את ארץ נהדרת: "רומסים את כל מה שאני מאמינה בו"

העיתונאית תהילה שינובר טענה במאמר שכתבה כי תוכנית הסאטירה פוגעת ברגשותיהם של הציבור הדתי בישראל ומבקשת מיוצרי התוכנית: "תפסיקו לקרוא לי סתומה"

אתר החדשות "כיפה" יוצא נגד "ארץ נהדרת" בקשת 12, במאמר מאת מבקרת הטלוויזיה תהילה שינובר. לטענתה תוכנית הסאטירה הפופולרית פוגעת ברגשותיהם ובכבודם של הצופים מהציבור הדתי באופן סדור ועקבי: "זה קורה כמעט בכל פרק, עקיצה על קיומו או אי קיומו של אלוהים, ירידה על מצווה כזו או אחרת וזלזול מופגן בכוחן של התפילות".

לדבריה, כותבי "ארץ נהדרת" מייצרים תווית על הציבור המאמין ולועגים בכך לציבור הדתי כולו: "כשכותבי ארץ נהדרת רומסים עד עפר את כל מה שאני מאמינה בו ומתייחסים בזלזול לתפילות, לתפילין, לאמונה בבורא עולם, הם מסמנים אותי כיצור טיפש וחסר מהות, שכל התנהגותיו המוזרות ביום-יום הן לא יותר מטקסים מיותרים ומנותקים מהמציאות".

מתוך ארץ נהדרת - צילום מסך - אגודת העיתונאים בתל אביב
מתוך ארץ נהדרת | צילום: קשת 12

עיקרה של הביקורת התייחס לפרק ששודר ביום רביעי האחרון, בו הופיעו השחקנים יניב ביטון ושרון טייכר, כשהם מגלמים את חבר הכנסת אריה דרעי והשר יצחק גולדקנופף שרים וצוהלים אודות היעדר הצורך בתמיכת העולם במלחמתה של ישראל נגד חמאס: "יש לנו סיוע מבורא העולמים, שמציל אותנו, תמיד או לפעמים". "ודאי שיכולתי להחליק על האמירה המשעשעת – כואבת, אם לא רק לפני שבועות ספורים הדמויות של משה גפני ויצחק גולדקנופף טענו שהמבצע לחילוץ החטופים היה רק בזכות התפילות – הרי תפילות הן מגוחכות ולא באמת עוזרות – ואם תוכנית הסאטירה לא היתה מוסיפה בכל הזדמנות עקיצות וירידות על הציבור המאמין".

עוד כותבת שינובר: "הצורה הגסה שבה אלוהים מופיע במערכונים של ארץ נהדרת, הזלזול המופגן – בלי ניסיון טיפה לעדן, להתחנף, לרכך את הכאפה שנשלחת מהמרקע אל ציבור שלם – פשוט לא עוברים לי בגרון. אני לא מצפה מתוכנית הסאטירה הבועטת לאהוד את בורא עולם או להאמין בו. אני רק מבקשת מהם שלא ירמסו את כל מה שאני מאמינה בו, ובעיקר שיפסיקו לקרוא לי סתומה".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן