אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

ביחס הפוך

מבדיקת "יפעת", עולה שחברי כנסת המרבים להופיע בתקשורת, נעדרים מהמליאה יותר מאחרים
שניים מחברי הכנסת שבשנה האחרונה הירבו להתראיין בתקשורת ו"חרכו את מרקע הטלוויזיה", נימנים עם אלה שנעדרו במידה הרבה ביותר מעבודתה השוטפת של הכנסת, כך עולה מבדיקה שערכה חברת "יפעת" למחקרי מדיה בעבור האתר "שקוף", המסקר את פעילות הכנסת. לפי הממצאים, עולה כי ח"כ דני דנון (ליכוד) וח"כ אלמוג כהן (עוצמה יהודית), מובילים בראש מצעד הפוליטיקאים המופיעים תדיר בתקשורת, אולם נוכחותם בכנסת באותה תקופה, לרבות בדיונים גורליים, הייתה דלה.
ח"כ דני דנון בראיון לכאן 11 | צילום: כאן 11
 הסקר מתייחס לכנס החורף במושב השני של הכנסת ה-25, שנפתח כשבוע לאחר שמחבלי החמאס ביצעו את הטבח הנורא בשבעה באוקטובר 2023. הכנס נמשך כ-175 ימים, שמתוכם פעלו ועדות נכנסת כ-123 ימים והמליאה ערכה כ-60 ימי דיונים.
 נושא נוכחותם של חברי הכנסת, הפך להיות בוער ברקע נסיונן של סיעות האופוזיציה לבטל את יציאת הכנסת לפגרה בתקופת המלחמה. דווקא ח"כים שתמכו בביטול הפגרה, נמנו עם אלה שהירבו להיעדר מהמליאה ומהוועדות השונות. מנתוני "יפעת" עולה כי ח"כ דנון השתתף בתשע מתוך 10 תוכניות "אולפן שישי" בקשת 12 בחודשיים וחצי הראשונים מפרוץ המלחמה. בתקופה זו הוא גם השתתף פעמים רבות במשדרים נוספים בערוץ 12 והתראיין לתוכניות אקטואליה גם בכלי תקשורת נוספים, בעיקר בכאן ב' של תאגיד השידור הישראלי.  מהבדיקה עולה כי דנון נכח רק 270 שעות בכנסת במהלך המלחמה, שהן שוות ערך ליום עבודה וחצי בשבוע (197 שעות נוכחות בכנסת שוות ערך ליום עבודה אחד בשבוע בממוצע).
ח"כ דני דנון מעל דוכן הכנסת | צילום: ערוץ הכנסת
ח"כ אלמוג כהן, מרבה מאז פרוץ המלחמה להתראיין לתקשורת, בעיקר באולפני החדשות, וגם הוא כמו דנון ממעט להגיע לעבודה במשכן. הוא נכח רק 299 שעות לאורך כל כנס החורף, במושב השני של הכנסת. כהן, תושב אופקים, הסביר את היעדרויותיו ממשכן הכנסת בכך שהוא לחם בקרבות ה-7 באוקטובר וחש צורך להיות עם תושבי העוטף בשעתם הקשה.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן