אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

בית המפשט ביטל את הרשעתו של שוטר בתקיפת צלם עיתונות במחאת בלפור

בית משפט השלום ביטל הבוקר (ד') את הרשעתו של סגן-ניצב ניסו גואטה בתקיפת מפגין וצלם. בפסיקתו של השופט מנחם מזרחי נכתב כי "סגן-ניצב ניסו גואטה מצר על המעשים וכי קיים אינטרס ציבורי בהמשך שירותו של גואטה במשטרה"

בית משפט השלום ביטל הבוקר (רביעי) את הרשעתו של סגן-ניצב ניסו גואטה בתקיפת צלם עיתונות מול מעון ראש הממשלה בירושלים ב-2020. גוטאה, שהרשעתו התייחסה לתקיפת מפגין נוסף, זוכה במרץ האחרון בערעור בבית המשפט המחוזי. הרשאתו בתקיפת הצלם הוחזרה לדיון בשלום, לאחר שכבר נגזרו עליו חמישה חודשי עבודות שירות.

בפסיקה התייחס השופט מנחם מזרחי להתנצלותו של גואטה, וכתב כי "קיים אינטרס ציבורי רב חשיבות שלפיו קצין מצטיין רב זכויות זה ימשיך לשרת את הציבור במסגרת תפקידו במשטרה כפי שהוא עושה כיום". על גואטה נגזרו מאה שעות לתועלת הציבור.

השופט הוסיף כי "קיים חשש שהותרת הרשעתו תפגע בהמשך שיקומו של הנאשם, במובן זה שהוא יחדל מלשמש בתפקידו או שעיכוב הדרגה המתמשך יוביל לכך כי יפרוש משורות המשטרה וגם החברה תצא נפסדת מכך… התרשמתי כי הנאשם מצטער מאוד על המעשה, הביע סליחה ויש להניח כי מעשה שכזה לא ישוב על עצמו".

עו"ד עדי כרמלי המייצג את גואטה מסר כי "זה לקח זמן אבל הצדק נעשה והעוול תוקן… אני מצפה לראות את ניסו גואטה בשדרת הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל בזמן הקרוב".

גואטה הורשע בשנת 2022 בתקיפת צלם ומפגין במחאת בלפור בבית משפט השלום בראשון לציון. בכתב האישום עלה כי גואטה הדף בחוזקה מפגין והלם בפניו פעמיים. לאחר ביצוע מעצר של מפגין נוסף, הדף גואטה צלם עיתונות שתיעד את ההפגנה בחלק גופו העליון והיכה בו בעוצמה בצד פניו. כתוצאה מכך משקפיו של הצלם נפלו והוא סבל מכאבים בצד ימין של פניו ובאוזנו הימנית.

 

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן