אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

בן כספית: "הרופאים עוזבים את הארץ כי הם לא רוצים לגדל את הילדים שלהם, במוטציה שאתה והחברים שלך בונים פה מול עינינו"

ההתנגשות המסתמנת בין הרשויות הגע הבוקר (ג') לתוכניתם של בן כספית וינון מגל, שהתייחסו לעתירות המתנהלות היום בבית המשפט העליון. מגל: "אחיה במדינה בה מצייתים רק לממשלה"

בן כספית וינון מגל התייחסו היום (ג') בפתח בתוכניתם על הדיון התקדימי שנערך היום (ג') בהרכב של 15 שופטי בג"ץ באשר לחוק לצמצום עילת הסבירות שאושר בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. "אחיה רק במדינה בה מצייתים לעליון", הצהיר בן. "ואני אחיה במדינה בה מצייתים רק לממשלה", השיב ינון בנחרצות.

בהמשך הוסיף כספית כי "היום, מכיוון שכולם מדברים על בג"ץ חוץ מאיתנו, כגנבים בלילה ועדת הכספים עומדת להתכנס לאשר עוד כסף לחרדים. את הקבינט מכנס היום נתניהו אחרי לא יודע כמה זמן כדי שהיועמ"שית לא תשמע את הדיון ותוכל להורות לנציגיה משהו. מכל העותרים, מי שאני הכי אוהב זה אלוף רוני נומה, מהמשובחים בקציננו שהצטרף לעתירה במקום אלוף משנה ששמו היה חסוי, מהסיבה הביטחונית. נדמה לי ששמונה קבוצות שונות עותרות, ואחת באה מסיבות ביטחוניות גרידא".

מגל, שחיכה בסבלנות לסיום דבריו של כספית, בהתאם להסכם שלו התחייבו המגישים, השיב: "30 שנה חפרתם לנו על השלט של רבין, על הסמל של המכונית. אחרי זה מתפלאים למה בני נוער מתנהגים ככה עם אקדחים ואלימות. מה אתם עושים? אתם השתגעתם? מה זו האלימות הזאת, מה זה הטירוף הזה? מה קורה במדינה הזאת? מהפרוטקשן דרך אלימות בני נוער, דרך האחים לנשק, אתם הורדתם מהפסים את המדינה הזאת, מישהו קונה את הבולשיט הזה?".

כספית התייחס לדבריו של מגל ואמר בתגובה כי "הרפורמה עברה בלי מחאה. היא עברה בהונגריה ועברה בפולין ובטורקיה ובכרמל. כל אלה שעשו מחאה כבר בכלא וברוסיה בכלל מפחדים למחות. הרפורמה כבר עכשיו הורסת את כלכלה בישראל. אני עכשיו מקבל ווטסאפ מרופא בכיר מאוד. הוא כתב כי נתבשרנו השבוע על עזיבה לחו"ל של זוג רופאים בכירים שעובדים בבתי חולים מובילים, שניהם פרופסורים. ולא מדובר ברילוקיישן, הם עוזבים את הארץ כי הם לא רוצים לגדל את הילדים שלהם, במוטציה שאתה והחברים שלך בונים פה מול עינינו".

כספית המשיך ואמר כי "זה לא רק הם. גם הייטקיסטים עוזבים מזמן. אין בכלל סטארטאפים, היינו ארבעה וחצי אחוזים מהגיוסים העולמיים בהייטק. עכשיו ירדנו לשניים. למרות שכל העולם ירד. אתם פשוט מפרקים פה את העסק".

 

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן