אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

בפעם השלישית בתוך שנה: מטען הונח בכניסת ביתו של כתב Mako שמעון איפרגן

כעשרה חודשים לאחר שהושלך רימון לביתו של איפרגן, המסקר מזה 10 שנים ללא מורא את תחום הפלילים באתר מאקו, תועד חשוד מניח מטען בכניסת ביתו, סמוך לשעה 5 בבוקר. המטען התפוצץ וגרם לנזק בכניסה לבניין, לא היו נפגעים בנפש. יו"ר אגודת העיתונאים תל אביב: "מדובר בחציית קו אדום"

הפקרות בלתי נסבלת: עשרה חודשים בלבד לאחר שרימון הלם הונח מחוץ לביתו של כתב הפלילים של Mako, שמעון איפרגן, הונח הבוקר (ד') מטען צינור בכניסה לבניין בו מתגורר הכתב, סמוך לשעה 5 בבוקר. המטען התפוצץ וגרם לנזק בכניסה לבניין, לא היו נפגעים בנפש. מצלמות אבטחה שהוצבו בבניין תיעדו את החשוד מניח את המטען בכניסה כשהוא חובש קסדת אופנוע. הוא נראה מצית את המטען, מניח אותו ונמלט מהמקום. שניות ספורות לאחר שהחשוד נמלט – המטען מתפוצץ וגורם לנזק רב.

זאת הפעם השלישית שאיפרגן זוכה לאיומים מצד גורמי פשיעה, שהגיעו לפתח ביתו של העיתונאי כדי לפגוע בו ולמנוע ממנו לבצע את עבודתו נאמנה. בחודש דצמבר הונח רימון הלם בפתח ביתו של איפרגן כאיום של ארגוני פשע על פועלו. שבוע לאחר מכן נזרק רימון לעבר חניית הבניין.

עד היום לא הצליחה המשטרה לשים ידה על מיידי הרימונים, אף שיש בידה סרטונים מהאירוע. ימ"ר הנגב גלגלה את החקירה למשטרת רמת גן, וזו בחרה לסגור את התיק ובכך לתת לעבריינים לגיטימציה להגיע הלילה לבניין בלב שכונה בבאר שבע ולהניח מטען חבלה.

על אוזלת היד שמגלה המשטרה לכאורה בטיפול באיומים והתקיפות החוזרות והנשנות, אמר איפרגן בראיון, לאחר שהונח הרימון השני בביתו: "במדינה הזאת, חייו של עיתונאי, עורך דין ונשים שנרצחו לא באמת חשובים למישהו. אם אתה לא שופט בישראל, זה לא מעניין אף אחד. יכול להיות שאחרי הרימון אני גם אקבל כדור בראש, אני לא צוחק".

עד היום לא הצליחה המשטרה לשים ידה על התוקפים. ימ"ר הנגב גלגלה את החקירה למשטרת רמת גן, וזו בחרה לסגור את התיק ובכך לתת לעבריינים לגיטימציה להגיע הלילה לבניין בלב שכונה בבאר שבע ולהניח מטען חבלה.

יו"ר אגודת העיתונאים, רותם אברוצקי: "אגודת העיתונאים תל אביב ממזועזעת מנסיון הפגיעה החמור בעיתונאי שמעון איפרגן. מדובר בחציית קו אדום ואנו דורשים ממשטרת ישראל ומהפרקליטות לפעול לאלתר למיצוי הדין עם האחראים למעשה למען יראו וייראו".

תגובת מועצת העיתונות בישראל:

"מועצת העיתונות והתקשורת רואה בחומרה יתרה ומביעה דאגה עמוקה מהתגברות ההתנכלויות וההתקפות על עיתונאים העושים את מלאכתם. האירוע הקשה האחרון היה פיצוץ מטען חבלה בפתח ביתו של העיתונאי שמעון איפרגן, כתב הפלילים של  מאקו, דבר שעלול היה לעלות בחיי אדם. המועצה ובראשה הנשיא שופט בית המשפט העליון בדימוס, חנן מלצר, קוראת לכל גורמי אכיפת החוק לפעול ביתר שאת כדי ללכוד את התוקפים ולנהוג אתם בכל חומר הדין – וכן לטפל  בתקיפות בהסתה לאלימות נגד עיתונאים  בכל הפלטפורמות".

 

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן