אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

ברקע הירידה החדה בנתוני הצפיה ועזיבת עיתונאים: אור צלקובניק פורש מתפקיד מנכ"ל חדשות 13

עזיבת צלקובניק, בתוך שמונה חודשים מאז מונה, מעידה על משבר ניהולי משמעותי בחדשות 13, שהחל עוד בתקופת המנכ"לים הקודמים
מנכ"ל חדשות 13, אור צלקובניק, הודיע הבוקר  כי "החליט להתפטר" מתפקידו, כשמונה חודשים בלבד לאחר שמונה לתפקיד. פרישתו לא באה בחלל ריק או בהפתעה וזאת בשל אי שביעות הרצון מנתוני הצפיה המאכזבים להם זוכים שידורי חדשות 13 בכלל ומהדורת החדשות המרכזית בפרט וכן בשל עזיבתם של עיתונאי בקרב עובדי החברה לערוצים מתחרים ובפרט לערוץ i24news הצפוי להתחיל בקרוב את שידוריו בעברית. 
 
 צלקובניק, שמונה לתפקיד בספטמבר 23, הוא מנכ"ל חברת חדשות 13 הרביעי שמונה לתפקיד מאז 10 בינואר 2019, עת מוזגה רשת עם ערוץ 10. לפניו שימשו בתפקוד אבירם אלעד, שכיהן בתפקיד כשנתיים, ישראל טויטו וגולן יוכפז, שאף הם עזבו את התפקיד לאחר קצר למדי ועברו לנהל גופי שידור מתחרים.
 
נטישת עיתונאים
 
זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו, החלה המלחמה בעזה ובעקבותיה החליטו בעלי השליטה בחברה על תוכנית קיצוצים, שבעקבותיהם החלה נטישה של שורת עיתונאים. מה שככל הנראה תרם להחלטתו של צלקובניק לעזוב היה המתיחות ששררה בינו לבין כתבים רבים בנושאים מקצועיים שונים ואשר מצאה ביטוי בפגישות סוערות שנערכו במערכת. גם נתוני הצפייה בחדשות 13, שהחלו לרדת עוד לפני מינויו של צלקובניק, לא התייצבו לאחר מכן וחמור מכך, אף המשיכו להתדרדר. את המקום השני בדירוג הרייטינג (אחרי מהדורת החדשות של קשת 12, המובילה בטבלה בפער גדול) תפס ערוץ 14 וכך הדיח את חדשות 13.
  
ההערכה היא  שעזיבתו של צבי יחזקאלי, הפרשן הבכיר לענייני ערבים של חדשות 13 לערוץ החדש i24news, אשר העכירה עוד יותר את האווירה במסדרונות המערכת, השפיעה על עיתוי החלטתו של צלקובניק לפרוש. עיתונאי אחר, שרון גל, שעמד לשוב לחדשות 13 מערוץ 14, חזר בו מכוונתו.  
 
אור צלקובניק ימונה למנכ"ל חדשות 13 - אגודת העיתונאים בתל אביב
תכנן שורת מהלכים
 
צלקובניק, בן 41, שימש קודם לכן כמנכ"ל תחנת הרדיו 103FM, מקום שבו נחל הצלחה, אם לשפוט לפי שיעור ההאזנה לתחנה. עם זאת, בתקופתו הידרדר לעתים השיח בקרב מגישי התוכניות בתחנה לכדי גידופים וקללות בשידור והוא נאלץ לא פעם להשעות מגישים מעבודתם, כגון נתן זהבי, עו"ד יורם שפטל ורון קופמן, בשל התבטאויותיהם הקיצוניות, כמו כן, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו הטילה קנסות על התחנה. לפני כן הוא שימש כסמנכ"ל הפיתוח של רדיו eco99FM, המנהל המוזיקלי של תחנת גלגלצ וכן נבחר לתפקיד מפקד גלי צה"ל על ידי ועדת האיתור, אולם בשל עניינים פוליטיים המינוי לא יצא אל הפועל. 
 
 צלקובניק תכנן ליישם שורה של מהלכים בחדשות 13, ביניהם קיצוץ מהדורת שישי לשעה בלבד. כעת לא ברור אם הצעד ייצא לפועל. 
 
צלקובניק הודיע הבוקר לחברי ההנהלה כי החליט לסיים את תפקידו בחדשות 13. "למדתי המון מכל אחד ואחת מכם", כתב. "תקופתי כמנכ"ל חברת החדשות בשנה האחרונה היתה אינטנסיבית ומשמעותית, ברמה הלאומית וברמה האישית עבורי. תודה רבה לכל אחד ואחת מכם על שפתחתם את הדלת ואת המחשבה ואת הלב. תודה על ההזדמנות להכיר, ליצור ולעשות".   

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן