אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

בשל השיהוי בהגשת חוות דעתו של צה"ל, בעניין "אל ג'זירה" – הערוץ הקטארי ממשיך לפעול ולשדר בישראל וממנה באין כל מפריע

יותר משבוע לאחר תום המועד שהוקצב לתגובתם: צה"ל והצנזורה הצבאית עודם משתהים בהגשת חוות הדעת, בעניין סגירת פעילותו של הערוץ בישראל.

יישום "חוק אל ג'זירה", שעבר בקריאה שניה ושלישית בכנסת בתחילת החודש נתקל בקשיים, בשל עיכוב בהגשת חוות דעתם של צה"ל וצנזורה הצבאית, כך פורסם הבוקר (ד') בחדשות כאן 11. לפי לשון החוק, הסמכות לסגירת הערוץ נתונה בידי ראש הממשלה, אולם היא מותנית בקבלת חוות דעת תומכות מגורמי ביטחון רלוונטיים. בתוך כך יודגש כי המוסד והשב"כ כבר העבירו חוות דעתם לפיה יש להפסיק לאלתר את שידורי הערוץ בישראל, משום שפעילותו פוגעת בביטחון המדינה, בצה"ל והצנזורה הצבאית עודם משתהים בהגשת חוות דעתם, אף שהמועד האחרון להגשתה חלף לפני יותר משבוע.

העיכוב בהגשת חוות הדעת מאט את תהליך האמור בחוק לשם סגירת פעילותו של הערוץ ומונע מהנושא להגיע לדיון בישיבת קבינט. כתוצאה מכך, קבלת החלטה סופית בנוגע להפסקת שידורי הערוץ ופעילותו בישראל נדחית.

צילום: כאן 11

כזכור, חוק אל ג'זירה בהובלת שר התקשורת קרעי זכה לביקורת מקיר לקיר. מיד לאחר כניסתו לספר החוקים של מדינת ישראל, ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית תקף את שר התקשורת וטען כי החוק לא ישפיע ולו במעט על שידורין של ערוץ החדשות. בתוך כך, באגודה לזכויות האזרח עתרו לבג"צ בדרישה לבטל את הסמכויות המאפשרות לראש הממשלה להביא לסגירת הערוץ, בטענה כי החוק פוגע בחופש הביטוי, בזכות למידע ובחופש העיתונות.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן