אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

בשל כותרת שגויה בערוץ 14: בערוצי טלגם דיווחו כי ישראל החליטה להגיב לתקיפה האיראנית

הדיווח אודות תקיפה ישראלית שבוטלה לכאורה, נוכח התנגדותו של נשיא ארצות הברית, הופיע תחת הכיתוב: "הקבינט החליט לצאת לתקיפה במהלך הלילה", הופץ בקבוצות טלגרם ישראליות ואיראניות, שמיהרו לדווח כי מדובר בפרסום כוזב

החשש מתגובה ישראלית בתגובה למתקפת הכטב"ים, הרקטות והטילים הבליסטיים ששיגרה אירן לעבר ישראל בלילה שבין שבת לראשון, עלה מדגרה כותרת שגויה ששודרה אמש (א') בערוץ 14. במהלך המהדורה המרכזית, דיווח הפרשן יעקב ברדוגו, כי בקבינט המלחמה החליטו לצאת לתקיפה נגד איראן, אולם בשל התנגדותו של נשיא ארצות הברית, התקיפה לא תצא אל הפועל. הדיווח הופיע תחת הכותרת "הקבינט החליט לצאת לתקיפה במהלך הלילה" והופץ בקבוצות אקטואליה ישראליות ואיראניות ברשת החברתית טלגרם, שאף מיהרו לדווח כי מדובר בטעות.

צילום מרקע: ערוץ 14
צילום מרקע: ערוץ 14 

"כרגע החלטת הקבינט אומרת לתקוף", קבע ברדוגו והמשיך: "לאחר ההחלטה הגיעה שיחה מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שדרש לבטל את התקיפה וכרגע אנחנו רואים את יואב גלנט, בני גנץ וכנראה גם את אייזנקוט, מתרצים פתאום בצורך בקואליציה רחבה לתקיפה נגד איראן. אין צורך בקואליציה. ישראל מחויבת להגיב".

צילום מסך: ניוז דסק ישראל וחדשות לפני כולם בטלגרם"
"דחוף – הקבינט החליט לתקוף את איראן הלילה" | צילום מסך: ניוז דסק ישראל וחדשות לפני כולם בטלגרם"

באתר "ניוז דסק ישראל", דיווחו כי הטעות של ערוץ 14 הגיע לערוצי טלגרם שיעים ואיראניים וכתבו: "התמונה הנפוצה ביותר כעת בערוצים שיעים ואיראניים: כותרת של ערוץ 14 'הקבינט החליט לצאת לתקיפה במהלך הלילה'. מדובר כמובן בכותרת שעלתה בטעות במהלך השידור, אבל את זה האיראנים לא יודעים, והם בלחץ רציני". התמונה שהופצה בקבוצות השונות, פורסמה תחת הכיתוב: "דחוף – הקבינט החליט לתקוף את איראן הלילה".

תחת זאת, גם קבוצת "חדשות לפני כולם בטלגרם", המונה יותר מ-150 אלף חברים, הידהדה את דבריו של ברדוגו בקרב חבריה, אולם זמן קצר לאחר מכן, כתבו כי מדובר בטעות שמקורה בתקלה בערוץ החדשות: "מה שנאמר כרגע ע"י ברדוגו בערוץ 14 מתייחס לתקיפה באיראן בליל אמש – לא הלילה. מתנצלים על אי ההבנה בדיווח".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן