אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

הנהלת רשת 13: מי שיש לו בעיה עם המינוי של יוליה שמאלוב ברקוביץ' – יכול ללכת!

כך הגיבה הנהלת גוף התקשורת הפרטי (המצוי בפיקוח ציבורי) להתנגדותם הנרחבת של העיתונאים למינויה של שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13
התנגדותם של כמעט כל עיתונאי חדשות 13 להחלטת דירקטוריון החברה, למנות את יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות, בטענה כי מדובר במינוי פוליטי שימוטט את חברת החדשות, זכתה למענה תקיף מצד הנהלת רשת 13, מה שמעיד כי נכון לרגע זה לא חל שינוי בעמדת החברה והיא נותרה איתנה בדעתה באשר למינוי חברת הכנסת לשעבר לתפקיד הרם. 
 
לפי "מעריב", בשיחות סגורות בין ההנהלה לנציגות עיתונאי חברת החדשות, אנשי ההנהלה אמרו לבני שיחם: "אם יש למישהוא בעיה עם המינוי  – הוא יכול ללכת הביתה". בתןך כך הפרשן הכלכלי של חדשות 13, מתן חודרוב הגיב לציטוט לכאורה מפי גורמים עלומים בהנהלת רשת 13, אותם הדהד העיתונאי רן בוקר ברשת החברתית X: "אף אחד מהעיתונאים לא צריך ללכת הביתה בגלל המינוי ההזוי של דירקטוריון מנותק. הפוליטיקאית שאינה עיתונאית, וטובלת בזיקה פוליטית עד צוואר, עם התבטאויות מבזות כלפי נשים – היא זו שלא תוכל להישאר. המשך יום טוב לכל המתדרכים האנונימיים".
 
"אינה כשירה למילוי התפקיד"
 
קודם לכן, יותר מ – 90% מעובדי חברת החדשות, חתמו על מכתב חריף שמוען לדירקטוריון החברה אשר קיבל את ההחלטה בעניין מינויה של שמאלוב ברקוביץ': "אנו, עיתונאיות ועיתונאי 'חדשות 13 מביעים תדהמה ושאט נפש בעקבות החלטתו המבישה של דירקטוריון החברה בהשתתפותכם, למנות את הפוליטיקאית יוליה שמאלוב ברקוביץ' לתפקיד המפתח של מנכ"לית חברת החדשות השנייה בגודלה בישראל. כפי שיפורט להלן, ברקוביץ' אינה כשירה משפטית וערכית למשרה הרגישה". 
 
על פי המכתב, אי ההתאמה נובעת מפני ששמאלוב ברקוביץ' "אינה עיתונאית כבר שנים רבות, היא פעלה באופן סדרתי נגד החברה ועיתונאיה, היא נפסלה על ידי שר התקשורת מלשמש כיו"רית הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, היא הביעה עמדות פוגעניות כלפי נשים העלולות להכתים את כולנו והקשרים בינה לחבר בגוף הבוחר מעלים חשש לניגוד עניינים".
אמיליאנו קלמזוק, מנכ"ל רשת 13 | צילום: יחס"צ

"או היא או אנחנו"
 
במקביל עיתונאי חברת החדשות עתרו לבג"ץ נגד המינוי והאחרון כבר הורה לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו להשיב לעתירה עד 4 ביולי. בעתירה מבקשים העיתונאים לפסול את מינויה של שמאלוב ברקוביץ' לניהול החברה. לטענתם, מועצת המנהלים קיימה הליך מינוי לא תקין, בניגוד לסטנדרטים המוכרים להליך מינהלי תקין וראוי, בוודאי ביחס לתפקיד כה משמעותי. לא נקבעו ולא פורסמו תנאי סף, לא פורסם קול קורא, לא פורסמה רשימת מועמדים וועדת האיתור הביאה לאישור מועצת המנהלים מועמדת אחת בלבד, שאושרה לאחר דיון קצרצר. 
 
בין עיתונאי חדשות 13 יש מי שמובילים מאבק חסר פשרות נגד המינוי בראיונות ובמאמרים בכלי התקשורת. עמדתם זוכה למפגן תמיכה חסר תקדים גם מצד עמיתים המועסקים בערוצים מתחרים. המסר מפי העיתונאים הוא: "היא (שמאלוב ברקוביץ') ואנחנו, השדרה המרכזית של עיתונאי חדשות 13, לא נתפקד בחברה אחת. או שהיא תנצח וכולנו נעוף, או שאנחנו ננצח ומינויה יבוטל'. מועצת העיתונות והתקשורת, בראשות ממלא מקום נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, חנן מלצר, תדון מחר (ה') במשבר ביחסי העבודה שנוצר סביב מינויה של שמאלוב ברקוביץ' וצפוי שהיא תתייצב מאחורי מאבקם של העובדים נגדו.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן