אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

עיתונאים כשק חבטות: תקיפות בלתי פוסקות במחאות בעד ונגד הרפורמה המשפטית – עדכונים שוטפים

עיתונאים מותקפים במהלך הפגנות המחאה בעד ונגד הרפורמה המשפטית. עדכונים שופטים ממוקדי המחאה השונים

24.07

 09:20 כתב השטח של ערוץ 14 עתי שלו הותקף באלימות על ידי מפגין בשנות ה-40 לחיו. המפגין החל לדחוף את שלו ואת צוות הצילום תוך ניסיון להפריע לצוות החדשות לשדר כראוי. המפגין נהדף על ידי המשטרה והורחק מהמקום. המגיש שי גולדין טען כי התקיפה נעשתה באמצעות מקל שעליו היה דגל ישראל, על אף שלפי הסרטון נראה כי התקיפה נעשתה באמצעות דחיפות בלבד. בהמשך הסרטון תועד מפגין צועק לעבר צוות החדשות: "ערוץ 14 כלבי הסתה".

גולדין בתגובה כינה את המפגינים "חבורת משוגעים שצריך לעבור" וטען כי "אף אחד מהקולגות שלנו לא מגנה את התקיפות נגד כתבי ערוץ 14" אמירתו של גולדין תמוהה מאחר ומועצת העיתונות וכן אגודת העיתונאים בתל אביב מגנה באופן עקבי אלימות נגד עיתונאים, ללא קשר לגוף התקשורת ממנו הם משדרים.

23.07 

18:30 העיתונאי גלעד שלמור הותקף היום (א') בהפגנת תומכי הרפורמה המשפטית על ידי מפגינים ברחוב קפלן. המפגינים הקיפו את שלמור וצוות הצילום, הפריעו למהלך התקין של השידור תוך שהם דוחפים  ויורקים עליהם. המשטה שנכחה במקום פינתה את צוות החדשות מההמון, תוך הפעלת כוח על המפגינים הזועמים.

בדיווח שהעביר לחדשות 12 לאחר התקיפה אמר שלמור כך: "נעמדנו בלב האירוע ובשלב מסוים קבוצה של אנשים החלו לסגור עלינו כדי לא לאפשר לנו לשדר. בהתחלה ניסינו להתמודד עם זה ולעשות את עבודתנו כפי שצריך, אבל ההמון גדל וסגר עלינו מרגע לרגע. בשלב מסוים שוטרים שהיו באזור קלטו את הסיטואציה ובכוח הזרוע חילצו אותנו החוצה. בדרכנו החוצה קרו דברים שלצערנו כבר התרגלנו לחוות בהפגנות מהסוג הזה. הרבה זמבורות באוזניים, דחיפות ולצערנו גם יריקות. אבל בסופו של דבר אני והצלם יצאנו מזה בשלום. עם צער גדול על זה שבאנו לפה כדי לדווח באופן ישיר ואמין על האירועים ולא הצלחנו לעשות את זה".

מאז חזרו המחאות נגד ובעד הרפורמה המשפטית, הותקפו מספר עיתונאים על ידי מפגינים ושוטרים במהלך ההפגנות ברחבי הארץ. הצלם רמי שלוש מעיתון הארץ וצלם ידיעות אחרונות גיל נחושתן הותקפו באלימות על ידי שוטרים בהפגנות בחיפה. כתב השטח של ערוץ 14 עתי שלו הותקף במהלך דיווח שהעביר לאולפן מתחנת רכבת "השלום".

20:00 כתב החדשות איציק זוארץ נפגע בראשו מבקבוק שנזרק לעברו בעת ששהה בעמדת שידור סמוך להפגנת תומכי הרפורמה המשפטית ברחוב קפלן. זוארץ כתב בחשבון הטוויטר שלו כי מצבו טוב והוא חזר לשדר כרגיל. "קצת מים והרבה איפור ועכשיו אני בסדר. במהלך סיקור ההפגנות, הושלך לעברי בעוצמה בקבוק פלסטיק מלא, שפגע ישירות בעין. הראיה קצת מטושטשת, אבל יהיה בסדר. תודה רבה לכולם".

22:20 מגישת חדשות 13, נגה ניר נאמן, הותקפה ברכבה לאחר השידור בהפגנת תומכי הרפורמה בת״א, כשקבוצת מפגינים חסמה את דרכה ודפקה על רכבה באלימות.

אגודת העיתונאים תל אביב רואה בחומרה רבה כל פגיעה או התקפה של עיתונאים העושים את מלאכתם נאמנה. הערב היה זה חברנו גלעד שלמור מחדשות 12 שהותקף בברוטליות עת סיקר את הפגנת הימין בתל אביב. אנו קוראים לציבור המוחות והמוחים לאפשר לנציגי התקשורת לבצע את שליחותם העיתונאית בעת הזו בפרט ובכל זמן אחר. כן אנו פונים למשטרת ישראל בדרישה תקיפה לפעול לאלתר ולאפשר לנציגי כלי התקשורת לפעול בחופשיות כיאה למדינה דמוקרטית.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן