אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

העיתונאי המקורב לבית הלבן, תום פרידמן: "ביידן ביקש מנתניהו לעצור את החקיקה. אחרי שהוא דיבר אל הנשיא וראש הממשלה, הוא רצה גם לדבר לעם ישראל"

פרידמן אמר הבוקר (ה') בריאיון כי בניגוד לדברי נתניהו, נשיא ארצות הברית ביקש מנתניהו לעצור את החקיקה. "מכל הנשיאים שסיקרתי, אף אחד לא סימפטי ואכפתי יותר לישראל כמו ביידן"

העיתונאי תומאס פרידמן התייחס הבוקר בגלי צה"ל לטור שלו בניו יורק טיימס, בו טען כי ביידן ביקש מנתניהו לעצור את החקיקה המשפטית, על אף הצהרתו ההפוכה של בנימין נתניהו. פרידמן אמר כי "בהחלט התרשמתי שביידן ביקש מנתניהו לעצור את החקיקה וזה גם מה שהוא אמר להרצוג בפגישה. אחרי שהוא דיבר אל הנשיא וראש הממשלה, הוא רצה גם לדבר לעם ישראל".

פרידמן אמר כי הנשיא ביידן מביע דאגה בכל הנוגע לישראל יחסי ארצות הברית ומוסיף: "ביידן עכשיו אומר לנתניהו אם תמשיך בחקיקה אתה תפר את אחד הקשרים החשובים ביותר, בין ארצות הברית לישראל בכל הנוגע לערכים המשותפים שלנו בקשר למערכת משפט עצמאית. והדאגה העמוקה של ביידן היא שאם ישראל תפר את הערכים המשותפים האלו, זה ישבור משהו מאוד עמוק וחשוב. לא נוכל לקבל  את זה חזרה". עוד הוסיף פרידמן: "מכל הנשיאים שסיקרתי, אף אחד לא סימפטי ואכפתי יותר לישראל כמו ביידן. הוא דואג לישראל.  אני מאמין שבוושינגטון הבירה, היום, ג'ו ביידן בהחלט יכול להיות הנשיא הדמוקרטי הפרו-ישראלי האחרון".

עיתונאי הניו יורק טיימס המשיך והביע ביקורת על התנהלותו של נתניהו: "אנשים בבית הלבן שואלים עכשיו מה קרה לנתניהו? הוא פוליטקאי יחיד בדורו. איך הוא מקבל פקודות מיריב לוין?" כך פרידמן. כשנשאל על שיחת הטלפון בין בנימין נתניהו לביידן, ענה פרידמן: "נתניהו וביידן דיברו על כך שהם צריכים להיפגש בקרוב. לא הייתה שום הבטחה שזה יהיה בבית הלבן או הבטחה לשום מקום אחר. אני חושב שהנשיא ביידן הרגיש אחרי הפגישה עם הנשיא הרצוג שהוא רצה לשים מאחוריו את הנושא של ביבי יבוא או לא יבוא. ולכן הוא התקשר".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן