אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

העיתונאי ינון מגל מעיד בתיק 4,000 במשפט נתניהו: "וואלה היה מקום שהתנהל בצורה לא רצינית מבחינה עיתונאית"

מגל, ששימש בעבר כעורך אתר "וואלה" מוסר את עדותו על התנהלות האתר מול ראש הממשלה בתקופתו כעורך. במהלך העדות סיפר על אופי יחסיו עם ראש הממשלה ועל ההתערבות הפוליטית המתמשכת לדבריו

ינון מגל (צילום מעמוד הפייסבוק) - אגודת העיתונאים בתל אביב

ינון מגל (צילום מסך מעמוד הפייסבוק)

העיתונאי ועורך אתר "וואלה" לשעבר ינון מגל החל למסור את עדותו היום (ג') בתיק 4,000 במשפט נתניהו. במהלך העדות סיפר על התנהלות עיתונאית לא רצינית כלשונו באתר וואלה ועל האופי הפוליטי שהיה באתר. "הייתה כל הזמן התערבות, זה עורר בי גועל". מגל סיפר על יחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי כשחזר לתקשורת נוצר קשר בין השניים בשל תמיכתו של מגל בליכוד.

במהלך העדות התבקש מגל מהתובעת יהודית תירוש לספר על גיוס הכספים לטובת הגנה על ראש הממשלה, אך זכה להתנגדות מצד עורך הדין בועז בן צור. ההתנגדות נדחתה על ידי השופט משה בר-עם, שביקש ממגל להשיב על השאלה שנשאל. מגל אמר כי המיזם נעשה מתוך רצון לסייע לנתניהו, וסיפר כי גם הוא תרם כסף לפרויקט שגייס לדבריו 4 מיליון שקלים.

בהמשך, התובעת תירוש הקריאה לו ציוצי עבר של מגל בדבר תפירת התיקים לנתניהו, מגל השיב שהוא עומד מאחורי הציוצים. באשר להתערבות הפוליטית באתר וואלה, סיפר כי התערבות נעשתה כל הזמן, ולא רק לטובת ראש הממשלה. "אמרו 'אל תדבר על פואד', תוריד את התמונה של שרה', 'גדעון סער התקשר שתוריד אייטם על גאולה'. זה פשוט היה מקום שהתנהל בצורה לא רצינית מבחינה עיתונאית.

בעדותו של מגל נמצאו סתירות בין עדותו בבית המשפט למה שסיפר בחקירה במשטרה. כתוצאה מכך,  תירוש ביקשה לראות בדבריו סתירה חזיתית. "העד אומר היום שהאתר היה מלא שנאה לנתניהו ואילו בהודעה במשטרה הוא אומר שהאתר היה אובייקטיבי. אני אבקש לציין שזאת סתירה ואני מבקשת לאפשר לי לחקור את העד בחקירה נגדית כדי שבית המשפט יוכל לקבל את מלוא התמונה".

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן