אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

השופט בדימוס משה דרורי יכהן כיו"ר וועדת האיתור של תאגיד השידור הישראלי

לאחר ששר התקשורת שלמה קרעי, קיים את לשון חוק השידור הישראלי ונועץ עם מ"מ נשיא בית המשפט העליון, מינויו של השופט בדימוס דרורי אושר אמש (ד') על ידי ועדת המינויים. שר התקשורת: "מברך על אישור מינויו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים בדימוס - משה דרורי"

הועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, אישרה אמש (ד') את מועמדו של שר התקשורת שלמה קרעי: השופט בדימוס משה דרורי, לתפקיד יו"ר ועדת האיתור למועצת תאגיד השידור הישראלי, זאת לאחר התפטרותה מהתפקיד של השופטת בדימוס נחמה נצר, פחות משנה לאחר שמונתה אף היא ע"י שר התקשורת קרעי. המינוי אושר לאחר שהשר קרעי, קיים את האמור בחוק השידור הישראלי בדבר ההליך הסדור למינוי יו"ר ועדת האיתור לחברי מועצת תאגיד השידור. החוק קובע כי שר התקשורת חייב להיוועץ בנשיא בית המשפט העליון טרם יציג את מועמדו לתפקיד.

בראיון לחדשות 13 שנערך באוגוסט 2023, תקף דרורי את התקשורת הישראלית: "אני יודע שערוצי התבהלה עושים מה שהם רוצים, האמת לא נר לרגליהם. אתם בדיוק ערוצי תבהלה, אני לא חושב שמילה אחת שלכם היא אמת".

עם פרסום הידיעה בדבר מינויו של השופט דרורי ליו"ר ועדת האיתור לחברי המועצת התאגיד, ארגון המפיקים מסר כי ״האירוע מזכיר את הסיבוב הקודם עם השופטת בדימוס נצר, רק שהפעם אין תמונות מהסלון או מחדרים אחרים בבית, למרות שהאירוע בהחלט מתאים למטבחון. מדובר בהפך הגמור מכוונת המחוקק למנוע מעורבות פוליטית בשידור הציבורי ולכן לא ברור כיצד נשיא העליון פוגלמן וועדת המינויים נותנים ידם למינוי שכזה. מדובר בסיכון אמיתי ומיידי לשידור הציבורי בישראל. אנו קוראים ליועצת המשפטית לממשלה להתערב בעניין". בתוך כך, יודגש אחת הסיבות העקריות לסגירתה של רשות השידור, הייתה בשל כך שהממשלה הייתה זו שבחרה את חברי מליאת הרשות (המועצה) ומנהלה הכללי וכפועל יוצא מכך, התערבה תדיר בניהולה ובשידוריה. אחת מטרות העל בהקמת תאגיד השידור הציבורי, הייתה לנתק את השידור הציבורי משליטה פוליטית.

משה דרורי - מתוך gov.il
השופט בדימוס משה דרורי – מתוך האתר הממשלתי gov.il

שר התקשורת התייחס היום לאישור מינויו של השופט דרורי: ״אני מברך על אישור מינויו של סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים – בדימוס משה דרורי, לתפקיד יו"ר ועדת האיתור למועצת התאגיד".

בשנת 2019 מונה השופט דרורי לעמוד בראש ועדת הבדיקה הממשלתית לפרשת הרוגלות. תפקיד זה מילא עד לפרישתו לגמלאות. כעשור קודם לכן, בשנת 2009, עורר סערה ציבורית, כאשר זיכה אברך שתקף קופאית ממוצא אתיופי. כתוצאה מכך, מועמדותו לכהונת שופט בבית המשפט העליון נפסלה.

מצאתם טעות בכתבה?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

דילוג לתוכן