אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

השר קערי שוב תוקף את התקשורת: "אתם חושבים שהשופרות יתנצלו על הוצאת הדיבה? הצחקתם"

השר הגיב לידיעה שפורסמה הבוקר (א'), בה נכתב כי משרד התקשורת לא הזמין את נציגי דואר ישראל להשתתף בכנס בסעודיה והציג התכתבויות החושפות לכאורה כי הידיעה שקרית. אולם בדואר ישראל נמסר כי ההזמנה נעשה על ידי מארגני הכנס בלבד, וללא הזמנה רשמית מצד משרד התקשורת, אין באפשרותם להצטרף מלבד השתתפות מרחוק

מצאתם טעות בכתבה?

לאחר שפורסם הבוקר בגופי התקשורת השונים כי נציגי דואג ישראל לא הוזמנו לביקור בסעודיה לצד נציגים ממשרד התקשורת, כתב היום (א') שר התקשורת בחשבון הטוויטר שלו: "אתם חושבים שהשופרות יתנצלו על הוצאת הדיבה? הצחקתם… אנחנו נמשיך לעבוד בשבילכם במשרד התקשורת, ובפרט בביקור ההיסטורי השבוע בסעודיה, והם ימשיכו להתבונן בכל פעולה ובכל הישג של הממשלה הזו בעין רעה וקטנונית. לא נורא, אז תישאר להם עין צרה ועקומה".

הציוץ של השר נכתב על רקע ידיעה שפורסמה הבוקר, כי נציגים מדואר ישראל לא הוזמנו להשתתף בכנס המתקיים בסעודיה. קרעי טען כי הידיעה שקרית, ואף פרסם באמצעות דוברות משרד התקשורת התכתבות מיילים המציגה לכאורה כי נציגים מחברת הדואר בחרו להשתתף מרחוק "מטעמיה שלה". אולם בדואר ישראל מסרו כי על אף שהוזמנו להשתתף מצד מארגני הכנס, הזמנה כזאת ממשרד התקשורת לא התקבלה כלל באופן רשמי, וכיוון שברור שנציגיו לא יכולים לטוס לסעודיה באופן עצמאי, ענו בשלילה להזמנה פיזית, והסכימו להשתתפות אונליין. 

שר התקשורת הדיח בחודשים האחרונים את יו"ר הדואר, מישאל וקנין, ואף מנהל נגדו מערכה נמשכת, מאז וקנין החליט להיאבק על תפקידו. בעקבות פניית חברת הדואר לבג"ץ, הנושא נמצא בהליכים ובינתיים הוחזר וקנין לתפקידו.

בעקבות כך, בג"ץ הורה לשרים שלמה קרעי ודודי אמסלם, שקיבלו את ההחלטה לפטר את וקנין, לנמק מדוע על בג"צ לא להתערב בהחלטת השרים. לטענת העותרים, וקנין עצמו וחברת דואר ישראל, מדובר בהליך הדחה "פוליטי ובלתי-חוקי", שנוגד את טובת החברה והאינטרס הציבורי. במהלך הדיון העלו השופטים ספקות בנוגע לנחיצות ההדחה ("צריך להיות משהו קטסטרופלי"). השופט יצחק עמית אף קבע, כשהתייחס להחלטת קרעי להדיח יו"ר דירקטוריון של חברה ממשלתית: "השר נכנס לנעלי החברה – וזה לא תפקידו".

דילוג לתוכן