אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

התקשורת סוערת בעקבות דברי הרב יוסף ולפיהם "אם יכפו עלינו גיוס, נעזוב את הארץ"

סופת ציוצים מאת עיתונאים ואנשי תקשורת בשל דברי הראשון לציון, הרב יצחק יוסף ולפיהם "אם יכפו עלינו גיוס, נעזוב את הארץ".
סערה פרצה בעקבות דברי הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף, ולפיהם "אם יאלצו חרדים ובני ישיבות להתגייס לצבא, הם יקנו כרטיסים ויעזבו את הארץ". הרב יוסף אמר את הדברים מעוררי המחלוקת במסגרת השיעור השבועי שלו. לדבריו: "הישיבות והכוללים הם שמחזיקים את העולם". הוא הוסיף כי "שבט לוי כולו פטור מגיוס לצבא" וכי "לומדי תורה הם אלה שמעניקים לצה"ל את העוצמה ואת היכולת לנצח". משהתגובות החריפות לדברי הרב לא אחרו לבוא, ניסו גורמים בסביבתו לרכך את עוצמת הביקורת ואמרו: :"מי שאינו לומד תורה, שיתגייס". עם זאת מקורביו הבהירו שהוא אינו חוזר בו מדבריו  וכי "אסור לפגוע בלומדי תורה".
שורה של עיתונאים ואנשי תקשורת הגיבו לדברי הרב יוסף בציוצים ברשת X (לשעבר טוויטר).

בן כספית כתב: "ספוילר: הם לא יסעו ולא יתגייסו לצבא".

עמית סגל התייחס לאמירה כי שבט לוי פטור מגיוס: "עם זאת ראוי לציין ששבט לוי מעולם לא איים לרדת מהארץ".

אבישי גרינצייג: "הרב יצחק יוסף איים בנשק שאין לו, ושגם אם היה לו הוא לא היה משתמש בו (לרוב האוכלוסיה אין אזרחות זרה, אף מדינה לא תרוץ לקלוט בחורי ישיבה כדי שילמדו תורה, ובכל מקרה – תנאיהם בארץ טובים לאין שיעור). הוא הרוויח רק הגדלת ההתנגדות למוסד הרבנות הראשית ולפטור בחורי ישיבות מגיוס" ועוד הוא הוסיף: "הרב יצחק יוסף הוא לא רק הרב הראשי לישראל, אלא מכהן מכוח תפקידו גם כדיין בית הדין הרבני לערעורים. הראשונים שצריכים לזעוק כנגד ההתבטאות והפוליטיזציה של אדם הנושא במשרה שיפוטית הם אלה שזעקו כאשר השופטת אסתר חיות התבטאה פומבית נגד הרפורמה המשפטית של לוי לפני שנה".

סמי פרץ: " יש כאלה שאם היו עוזבים את הארץ,  מיד התוצר לנפש יגדל".

יאיר שרקי: "לפני איומים על ירידה מהארץ, אפשר להתחיל בוויתור על המשרה הממלכתית. כבר תקופה שהרב הראשי של כולנו, המשמש בפועל כמנהיגה הרוחני של סיעת ש"ס, מגלה מעורבות מופגנת באחרון הדילים בבחירות במקומיות, ועכשיו בא הקטע הזה שבו הוא מדבר על 'אנחנו' ו'הם'.

ג'ון בראון: "פרסום ראשון: לאחר הודעת הראשון לציון עשרות מדינות באירופה נעמדות בתור לקבלת מיליוני חרדים לא משכילים שמתרבים כמו בעולם השלישי, בעלי השכלה של בית ספר יסודי,שרובם לא עובדים ולא מגיעים לסף מס, ושתלויה לחלוטין בתקציבים ציבוריים עצומים".

שני אשכנזי: "מישהוא יכול לזרוק רעיון לעוד מדינה שתקבל פרזיטיות וחינוך לבערות כמצב נתון ותתייחס לציבור שלו כאילו דמו כחול? בכל אופן לא מכירה המון אנשים שיעצרו בגופם את המטוסים".

רינו צרור: "הקרע הולך ונקרע.  דברי הרב יוסף אתמול סיכמו את הסוגיה".

 

רני רהב: "כבוד הרב היקר, לאן תלך? מי יקח אותך? האנטישמים בלונדון, מרוקו, פריז או ניו יורק? לאן כפרה תלך? כולם צריכים לקחת חלק בנטל השירות בצבא או בשירות לאומי. לא חסר מה לתרום, אבל אנא, אל תאיים שתסעו לחו"ל.

 

 

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן