אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

"טבח עיתונאים ברצועת עזה": בחסות הפדרציה הבינלאומית של איגודי העיתונאים (IFJ) מתנהל קמפיין אנטי ישראלי שיקרי ומרושע

תחת הכותרת "ישראל, הפסיקי את רצח העיתונאים בעזה", הכריזה הפדרציה הבינלאומית של העיתונאים על יום תמיכה והזדהות למען העיתונאים הפלשתינים ברצועת עזה בהם מבוצע "טבח". לטענת הפדרציה, "מאז פרוץ המלחמה בדרומה של ישראל וברצועת עזה ב - 7 באוקטובר 2023, נהרגו לפחות 102 עיתונאים ולאלה יש להוסיף גם את העיתונעים הנעדרים והפצועים"

הפדרציה הבינלאומית של איגודי העיתונאים (IFJ) שמקום מושבה בבריסל, הכריזה על ה – 26 בפברואר כיום תמיכה והזדהות למען העיתונאים הפלשתינים ברצועת עזה בהם מבוצע "טבח". לטענת הפדרציה, "מאז פרוץ המלחמה בדרומה של ישראל וברצועת עזה ב – 7 באוקטובר 2023, נהרגו לפחות 102 עיתונאים ולאלה יש להוסיף גם את העיתונעים הנעדרים והפצועים". למראית עין, הפדרציה נוקטת לכאורה נטרליות. כך למשל היא כותבת בפרסומיה הרשמיים כי: "אובדן החיים בשני הצדדים טרגי וחסר תקדים ובתוך כך היא מביעה דאגה עמוקה לרווחתם של אזרחים ועיתונאים כאחד". זאת ועוד, בתחתית רשימת שמותיהם של העיתונאים הפלשתיניים והלבנוניים שנהרגו באזורי הלחימה, היא אף יוצאת ידי חובתה ומזכירה גם את שמותיהם של ארבעה עיתונאים ישראלים ש"נהרגו". כלומר הלכה למעשה נרצחו בדם קר בידי מחבלי החמאס. אבל בעמוד קמפיין נוסף שפתחה הפדרציה באתר האינטרנט שלה, הנטרליות הלכאורית נשכחה כלא הייתה וה – 26 בפברואר הוכרז כיום הבינלאומי למען העיתונאים הפלשתיניים. בהדבק דברים זה אפשר, מותר וצריך לתהות האומנם אכן מדובר בעיתונאים? ובמקום הזה, מתברר שפתע נעלמות גם ההגדרות האתיות למקצוע העיתונות ותחת זאת מתחוור כי לפי הפדרציה הבינלאומית של איגודי העיתונאים, די בכך ש"איגוד העיתונאים" הפלשתיני בעזה תחת שלטון החמאס, הכריז עליהם ככאלה. עד לפני עשור לערך אגודות העיתונאים בתל אביב ובירושלים, היו אף הן חברות בפדרציה הבינלאומית של העיתונאים, אולם בשל העובדה שכינוסי הפדרציה מעת לעת, לבשו אופי פוליטי ואנטי ישראלי בוטה במיוחד במקום דיונים מהותיים ומקצועיים, בצד פעולה קולקטיבית על ידי ולמען עיתונאים, פרשו אגודות העיתונאים הישראליות מהפדרציה.

26 Feburary: International Day for Palestinian Journalists – IFJ

 

 

נוכח זאת, מועצת העיתונות והתקשורת בישראל גינתה את "מתקפת התעמולה האנטי ישראלית של הפדרציה הבינלאומית של איגודי העיתונאים (IFJ)". בהודעתה אומרת מועצת העיתונות והתקשורת כי היא שוללת את תיאורי התעמולה הכלולים בהכרזת הפדרציה הבינלאומית, על רקע המלחמה בעזה. לדעת המועצה, יש להגן באופן חד משמעית על עבודתם של עיתונאים, צלמים ועוזריהם ולאפשר להם ככל הניתן לעשות את מלאכתם גם בתנאי לוחמה, תוך מתן הגנה מלאה, ובלבד שמדובר בעיתונות מקצועית היוצאת לשטח ולא בפעילי טרור המתיזים לעיתונאים. עוד כתבה המועמצה כי הפדרציה הבינלאומית אמורה להגן על עיתונאים גם בשטחי לוחמה, אך עושה זאת "תוך החלפה של עובדות בתעמולה". לדעת המועצה וראשי אגודות העיתונאים בישראל, "מנשר התעמולה האחרון של הפדרציה מוכיח כי זו אינה זירה שראוי לקחת חלק בפעילותה ובפרסומיה".

 

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן