אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת דוד ביטן: "נדרשת ובהקדם התייעצות צמרת המשטרה עם נשיא מועצת העיתונות"

בעקבות דיון שהתקיים הבוקר (ראשון) בועדת הכלכלה, חבר הכנסת דוד ביטון יוצא בדרישה למשטרת ישראל להתייעץ בהקדם עם נשיא מועצת העיתונות ומשרד המשפטים באשר לנוהל בנוגע לעיתונעים.

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה ב-16 ליולי  דיון המשך לישיבת הוועדה מחודש פברואר  בה סוכם שנשיא מועצת העיתונות והתקשורת המשנה לשעבר לנשיאת בית המשפט העליון חנן מלצר  יגבש וירענן יחד עם נציגי המשטרה ומשרד המשפטים את הנוהל המשטרתי העוסק בהגנה על עיתונאים העושים את מלאכתם בשטח ומניעת הגבלתם ככל האפשר על ידי המשטרה.

יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן תהה מדוע לא יושמו המלצות הוועדה מאז הישיבה הקודמת לגבי ריענון ותיקון הנוהל  כמו כן ח"כ אפרת רייטן שיזמה את הדיון דרשה לדעת מדוע לא קוימו ההמלצות בנושא ומדוע המשרד לביטחון לאומי לא ענה על פניית הוועדה.

אלי גרשקרוין מנכ"ל ארגון העיתונאים סקר את ההחמרה במקרי האלימות נגד העיתונאים מאז הישיבה הקודמת ודרש מהמשטרה להגביר את ההגנה על העיתונאים הנתונים להתקפות גם מצד מפגינים מהצדדים השונים.

נציג המשטרה , ראש חטיבת הדוברות, תנ"צ שלומי שגיא אמר שנוהל מ 2019 שתוקף בשנית ב 2020 הוא נוהל טוב שמכסה את המצבים השונים , הוא טען שהבעיה נמצאת במצב של הפגנות המוניות ומחאות , כיון שהשוטרים לא יכולים להבחין תוך כדי מהומה בעיתונאים . והעלה רעיון לסמן באפודים או בתגי זיהוי בולטים את העיתונאים בשטח .

סוכם שהרעיון הזה יעלה לדיון למרות הסתייגויות של חלק מהדוברים שטענו כי העיתונאים עצמם לא תמיד רוצים לשאת תגי זיהוי והדבר יכול להביא לתוצאה הפוכה.

ח"כ צגה מלקו, בעבר חברת הנהלת אגודת העיתונאים ירושלים ונשיאות מועצת העיתונות, הצטרפה לדיון. היא ציינה את החמרת האלימות המופנית לעיתונאים מצד אזרחים וגם מצד השוטרים והדגישה את החשיבות של הטיפול בנושא ללא דיחוי .

נציג המשטרה טען שתקיפה או הפרעה לעיתונאי אינה נחשבת מבחינה חוקית לתקיפה או הפרעה לעובד ציבור על כן יש קושי בהגשת כתבי אישום מחמירים כנגד העבריינים. ח"כ רייטן הפנתה אותו להוראה שהוציא פרקליט המדינה האומרת שיש להתייחס לתקיפת עיתונאי והפרעה לו האופן מחמיר כאל תקיפה או הפרעה לעובד ציבור למרות שהחוק לא מכליל את העיתונאים מפורשות כעובדי ציבור.

בסיכום הדיון קבע היו"ר ביטן שהוועדה תתכנס פעם נוספת בעוד כשבוע , לאחר שנציגי המשטרה ומשרד המשפטים יערכו ישיבה עם הנשיא מלצר כדי לתקף את הנוהל הקיים ולהכניס בו תיקונים אם נדרש.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן