אתר האינטרנט של אגודת העיתונאים משתדרג לפורמט חדש ואנו בתקופת הרצה שלאחריה האתר יונגש כנדרש

יממה אחרי שכהונתו הוארכה: זקן תוקף את חדשות 13 ואת עיתון הארץ

מפקד תחנת גלי צה"ל דני זקן, האשים היום (ב') את חדשות 13 ועיתון הארץ ואמר כי הם חטאו לעבודה העיתונאית שלהם בעת שסיקרו את המחאה נגד הרפורמה המשפטית. "כיוון מטורלל לגמרי. הם חוטאים לעבודה התקשורתית המקצועית שלהם בצורה שאני לא מבין אותה"

יממה בלבד לאחר ששר הביטחון האריך את כהונתו של המפקד הזמני, דני זקן תקף היום (ב') את עיתון הארץ וחדשות 13 בועידת 30 שנה להסכמי אוסלו של "תנועת הביטחוניסטים". בכנס דיבר זקן על הסכמי אוסלו ובהמשך התייחס גם למצב הפוליטי בישראל 2023 ולרפורמה המשפטית תוך שהוא תוקף את חדשות 13 ועיתון הארץ: "הארץ מצהיר בפומבי שהוא מתנגד לממשלה בצורה מערכתית וזה לגיטימי, אבל אם אתה לא מביא את הסיפורים שלא תואמים את הנרטיב של המחאה אתה חוטא לעבודה העיתונאית שלך", אמר.

"13 גם הלכו לשם גם בצורה מטורללת לגמרי ואני לא מבין את זה. הם חשבו ש'מאות המיליונים' ברחובות לפי הדיווחים שלהם, יבואו גם לצפות בהם? הם חוטאים לעבודה התקשורתית המקצועית שלהם בצורה שאני לא מבין אותה. ערוץ 12 עוד מנסה לייצר איזון, ולכן הוא מביא גם פאנליסט אחד שחושב אחרת".

דני זקן (צילום מסך, ועידת אוסלו)

דני זקן (צילום מסך, ועידת אוסלו)

בנוסף, זקן התייחס לתפקידה של התקשורת לתופעת גיוס המילואים וטען כי בשל העובדה שאף אחד מהערוצים לא גינה בתוקף את תופעת ה"אי התייצבות", בכך רמז כי התקשורת אחראית לגילויי הסרבנות שנראו לאחר השלמת החקיקה לביטול עילת הסבירות. "אני נדהם גם על הכתבים הצבאיים וגם על הפרשנים – כולם מציגים את הסיפור מהצד של האשמה בלבד על מי שהביא את הרפורמה המשפטית. לא מתייחסים לסכנה הגדולה שיש בהבאת הסרבנות, הם קוראים לזה בשמות כמו 'אי התייצבות', שטויות, מדובר בסרבנות".

נזכיר כי תחנת גל"צ סובלת מהעדר מפקד קבוע בשנתיים האחרונות. על אף שכונסה ועדת איתור שבחרה במנכ"ל 103FM לשעבר, אור צלקובניק, למפקד קבוע לתחנה, המינוי מעולם לא הושלם ובינתיים הוציא בג"צ צו על תנאי המורה לממשלה להסביר מדוע היא אינה פועלת למנות מפקד קבוע.

מצאתם טעות בכתבה?

דילוג לתוכן